اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آسیب‌های «بوستان کنگره 60» برای منظریه بیش از منافع آن است

امام جماعت مسجد منظریه شهرکرد با بیان اینکه اهالی این شهرک بعد از ناامید شدن از ایجاد فضای سبز توسط ارگان‌ها خود دست به درخت‌کاری زدند، گفت: با احداث «بوستان کنگره 60» و حضور معتادان بهبودیافته هزاران آسیب متوجه نوجوانان و جوانان این محله می‌شود.

آسیب‌های «بوستان کنگره 60» برای منظریه بیش از منافع آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد چند روز گذشته تابلویی با عنوان «بوستان کنگره 60» در تپه ورودی محله منظریه شهرکرد نصب شد که گویا قرار است محلی برای تجمع معتادان بهبودیافته شود.

روال کار به این صورت است که هر فرد بهبودیافته یک نهالی در این بوستان بکارد و اینگونه فضای سبز بوستان تأمین شود.

این طرح نگرانی‌هایی را برای خانواده‌های ساکن در منظریه ایجاد کرده است، امام جماعت محله به عنوان نماینده این افراد مخالفت مردم با احداث بوستان کنگره 60 را با این رسانه در میان گذاشت که جزئیات گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

حجت‌الاسلام رضا اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: عمل ترک اعتیاد توسط چنین مجموعه‌هایی کار خداپسندانه‌ای است اما چرا در منظریه این اتفاق باید رقم بخورد؟ این محل به علت تازه تأسیس بودن و نداشتن بسیاری از امکانات، خود محل آسیب است.

امام جماعت مسجد منظریه افزود: اگر شهرداری از ساخت فضای سبز درمانده است می‌تواند زمین را به مجموعه‌های فرهنگی بفروشد، به طور مثال بوستان علوی در شهرستان قم یک مجموعه فرهنگی موفق است که از این ظرفیت می‌توان در این استان نیز استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ما هنوز به دنبال حل مشکلات زیرساختی منظریه هستیم، خاطرنشان کرد: با احداث این بوستان و حضور معتادان بهبودیافته هزاران آسیب متوجه نوجوانان و جوانان این محله می‌شود.

اسماعیلی بیان کرد: اهالی این شهرک بعد از ناامید شدن ایجاد فضای سبز توسط ارگان‌ها خود دست به درخت‌کاری زدند و اکنون هم می‌توانند این کار را ادامه دهند اما اکنون این افراد شناسنامه درختان کاشته شده را به اسم خود تغییر دادند و خود را متولیان فضای سبز محل می‌دانند.

نکته قابل توجه این است که طی تحقیقات انجام شده «بوستان کنگره 60» در منظریه شهرکرد اولین بوستانی است که از ابتدا به نام معتادان بهبودیافته پایه‌گذاری می‌شود که وجود این پارک با حواشی و مشکلات بسیارش در محله تازه تأسیس استانی محروم جای تفکر بیشتری دارد.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول