اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فارس من| واکنش شهرداری به اظهارات مسئولان راه و شهرسازی در خصوص مشکلات منظریه

مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد، درواکنش به مصاحبه معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در خصوص مشکلات شهرک منظریه بیانیه‌ای صادر و توضیحاتی را ارائه کرد.

فارس من| واکنش شهرداری به اظهارات مسئولان راه و شهرسازی در خصوص مشکلات منظریه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به دنبال ثبت سوژه‌ای با عنوان « چه زمانی مشکلات شهرک منظریه از جمله فضای سبز حل خواهد شد؟» در سامانه فارس من، و انتشار دو گزارش پیرامون مشکلات منظریه در این خبرگزاری ( اینجا و اینجا بخوانید) بیانیه‌ای در پاسخ به مصاحبه معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از سمت مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد، دریافت کرده‌ایم که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

در پی مصاحبه‌ و خبر منتشر شده از معاون محترم مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان پیرامون پیگیری مشکلات مردم شریف و آماده‌سازی و مسکن‌های مهر محله منظریه، جای تعجب است یک مسئول بدون در نظر گرفتن قوانین و توجه به تکالیف و وظایف اصلی و ذاتی اداره کل راه و شهرسازی، به‌جای پاسخگویی مسئولانه، مسبب مشکلات ایجاد شده در خصوص آماده سازی منظریه و مسکن‌های مهر را شهرداری عنوان نموده است!
لذا به‌منظور شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی و شهروندان و ساکنین گرامی این محله به نکات ذیل اشاره می‌شود:

برابر آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، مصوب سال ۱۳۸۸ کلیه مراحل اعطای زمین، طرح و آماده‌سازی و ایجاد خدمات عمومی بر عهده دولت و متولی آن یعنی اداره کل راه و شهرسازی قرار داده شده است.

شهرداری‌ها در زمره‌ی نهادهای عمومی غیردولتی قرار داشته و محور فعالیت آن‌ها بر اساس سیستم مدیریت درآمد و هزینه است و در صورت تحقق درآمدها می‌توانند هزینه‌ها را مطابق با آن انجام دهند، بنابراین خارج از تکالیف قانونی هیچ‌گونه اقدامی را نمی‌توانند انجام دهند.

آماده‌سازی بر اساس پرداخت هزینه و مبلغی است که در زمان اعطای پروانه، برابر با فهرست بهای پایه ابنیه در حوزه عمرانی محاسبه و به نسبت متراژ از مالکین اخذ می‌گردد که شهرداری تاکنون در اعطای پروانه هیچ‌گونه هزینه‌ای بابت آماده‌سازی دریافت ننموده است.

با وجود مشکلات و موارد مختلف، شهرداری به دلیل پیشگیری از ایجاد معضلات اجتماعی و در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان و ساکنین شریف مسکن‌های مهر، مواردی از جمله خدمات شهری و جمع‌آوری زباله، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، حمل و نقل عمومی و حتی در مواردی کاشت درخت و... را با مصوبات شورای اسلامی شهر و فراتر از تکالیف قانونی به شهروندان عزیز ارائه نموده است.

با پیگیری‌های خوب مسئولان استانی ازجمله نماینده محترم مردم شریف شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس و برگزاری نشست مشترک با مسئولان، همچنین جلسه‌ای که با وزیر محترم راه و شهرسازی برگزار گردید توافقاتی درخصوص تسریع در آماده‌سازی و پرداخت بدهی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان پیمانکار آماده‌سازی از طرف اداره کل راه و شهرسازی در نظر گرفته شد که متاسفانه تاکنون این مهم به نتیجه لازم نرسیده است.

به‌منظور ایجاد فضاهای سبز و تفریحی که یک امر بسیار مهم است و هم‌اکنون ساکنین عزیز و کودکان از نبود فضای سبز و فضای بازی کودکان در محله منظریه رنج می‌برند، شهرداری برآورد هزینه و پیشنهادات خود را برای ایجاد چهار فضای سبز در محلات دارای سکنه، حدود یک سال است به اداره کل راه و شهرسازی ارائه و تاکید نموده که مجوز قانونی آن از سازمان ملی زمین و مسکن اخذ و ۲ پلاک زمین در این خصوص برای شهرداری در نظر گرفته شود تا شهرداری بلافاصله و کمتر از یک‌سال فضاهای سبز و تفریحی را ایجاد نماید و متاسفانه این موضوع هم توسط اداره کل راه و شهرسازی پیگیری نشده و ابتر مانده است.

در پایان امیدوار هستیم که جلسات شورای تامین مسکن با ریاست استاندار محترم و دبیری راه و شهرسازی با جدیت بیشتر برگزار تا مشکلات محله منظریه و مسکن‌های مهر بررسی و راهکارهای عملیاتی مصوب گردد، که در این زمینه شهرداری آمادگی کامل خود را به‌منظور انجام توافقات و تحویل مسکن‌های مهر اعلام‌ می‌دارد و برابر قانون کارشناسی لازم انجام می‌پذیرد و به هیچ عنوان شهرداری مبلغی مازاد بر کارشناسی دقیق متراژ و حجم عملیات باقیمانده که وظیفه قانونی راه و شهرسازی است را مدنظر قرار نخواهد داد و کاملا علاقمند به همکاری و تعامل سازنده به‌منظور ارائه خدمات بهتر برای ساکنین محترم محله منظریه می‌باشد.)

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول