اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بدرقه «مردان میدان» از گلستان تا بهشت/ پیکر 2 شهید گمنام وارد گلستان شد+عکس و فیلم

با کلامی از «شهید آوینی» که «گمنامی برای شهرت‌پرستان دردآور است، اگر نه همه اجرها در گمنامی است» به استقبال شهدا می‌رویم، امروز در آستانه شهادت باب‌الحوائج امام جواد (ع) مردم شهیدپرور استان گلستان پیکر دو شهید گمنام را به آغوش کشیدند.

بدرقه «مردان میدان» از گلستان تا بهشت/ پیکر 2 شهید گمنام وارد گلستان شد+عکس و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، «شهادت» پایان ماموریت «مردان میدان» نیست آنها هر روز پیام‌آور غیرت و آزادگی هستند و اینک در آستانه سالروز شهادت باب‌الوائج امام جواد (ع) پیکر دو تن از سفیران حقیقت و مظلومیت وارد استان گلستان شد تا مومنان شهیدپرور این دیار از دریای ایثار و معنویت‌شان سیراب شوند.

مردم استان گلستان امروز میزبان مهمانانی شدند که یکی پلاک شهادت در ۲۲ سالگی به گردن آویخته و در عملیات کربلای پنج در منطقه عملیاتی شلمچه نام‌آور شده است و دیگری پلاک شهادت را در ۲۴ سالگی از آن خود کرده و در عملیات والفجر چهار در منطقه عملیاتی پنجوین مدال‌آور شده است.

مردم و خانواده‌های معظم شهدا در میدان بسیج گرگان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شهدای گمنام استقبال کردند، آئین استقبال از شهدا بصورت مجازی با کلیدواژه و هشتگ «شهید گمنام سلام» و «گلستان میزبان شهدا» در جوش و خروش است و کاربران شبکه‌های اجتماعی در تلاش هستند فضای مجازی را معطر به عطر شهیدان کند.

زبان حال زائران «شهدای خوشنام» شهرمان این است که «پیدا شده‌ای! شهید گمنام!، نام آوری‌‏ات زبانزد عام»، «از نام و نشان فراتری تو، گمنام منم، اسیر یک نام» و اینگونه استقبال از پیکر پاک شهیدان در گلستان، نگارستان ایران آغاز شده است.

شهدا آمدند تا پیام‌آور درس دیگری از صفحه زندگی شوند، آنها تلنگر امروز و فردای دنیا و عقبایمان هستند، حضور آنها همیشه برایمان آرامش و برکت آورده است، اگر دیروز مردان میدان جبهه و جنگ در خاکریز اعتقادات سر از پای نشناختند و خون دادند برای این بود که به خون‌شان خیانت نکنیم، ما هم تا پای جان از انقلاب و اعتقادات‌مان دفاع کرده و نگذاریم اهداف شهدا با تشییع و تدفین پیکرشان مدفون شود.

مردم شهیدپرور استان گلستان به راستی قدر و منزلت خون شهدا را می‌دانند، و کم و کاستی‌ها و عملکرد ضعیف مسوولان را به پای انقلاب نمی‌نویسند.

امروز بعد از آئین استقبال از پیکر شهدای گمنام برنامه‌های متعددی در استان گلستان انجام می‌شود، مراسم وداع نیز همزمان با نماز مغرب و عشاء در محل مصلی نماز جمعه شهر دلند اقامه خواهد شد، آئین تشییع در روز یکشنبه ۲۰ تیر ساعت ۱۰ صبح از مقابل بانک ملی به سمت گلزار شهدای شهر دلند برگزار می‌شود.

۱۴۰ آلاله فاطمی در ۵۴ نقطه با جایگاه شهید خوشنام در استان گلستان تدفین شدند و ۲۲۰ شهید مفقود الاثر و جاویدالاثر هستند.

استان گلستان ۴ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۱۳ هزار جانباز سرافراز و یکهزار و ۱۷۸ آزاده دارد.

 

 

 

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول