اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

22 هزار تن نهاده دامی سهم اصفهان در گمرک دپو شده است/ 12 هزار تن نهاده در راه استان

نماینده فریدن، فریدون‌شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: از مقدار ۲۲ هزار تن نهاده دامی که سهم استان اصفهان در بنادر دپو شده حدود ۱۲ هزار تن با قطار در حال انتقال است و به زودی مشکل نهاده‌های دامی حل می‌شود.

22 هزار تن نهاده دامی سهم اصفهان در گمرک دپو شده است/ 12 هزار تن نهاده در راه استان

حسین محمدصالحی دارانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تأمین نشدن نهاده‌های دامی برای دامداران اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات دامداران در چند وقت گرانی علوفه است که دامداران نمی‌توانند آن را تهیه کنند، امسال به خاطر خشکسالی درصد تولید علوفه پایین آمده است.

نماینده فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقدار زیادی از نهاده‌های دامی در گمرک دپو شده و کامیون به اندازه کافی نبوده است که نهاده‌ها را به استان‌ها منتقل کنند، افزود: این تأخیر سبب شد نهاده‌های دامی به موقع به دست دامداران نرسد و خشکسالی‌ها اخیر تولید علوفه را با مشکل روبه رو کرد و کشاورزان و دامداران ضرر و زیان زیادی کردند.

وی با اشاره به جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان با حضور مدیرکل جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان گفت: مدیرکل جهاد نبود کامیون را علت تأخیر در نرسیدن نهاده‌ها به دست دامدار اعلام کرد و گفت از مقدار ۲۲ هزار تن نهاده دامی که سهم استان اصفهان در بنادر دپو شده حدود ۱۲ هزار تن با قطار در حال انتقال است و به زودی مشکل نهاده‌های دامی حل می‌شود.

محمدصالحی دارانی با بیان اینکه در کمیسیون کشاورزی تصمیماتی گرفته شد و به دولت ابلاغ شد و دولت هم در حال تأمین این موارد است، بیان کرد: تصمیم گرفته شد که نهاده‌های دامی به مقدار بیشتری وارد شود و در توزیع آن تسریع شود و جایی که دامداران توان خرید نهاده‌های دامی را برای پول پیش پرداخت ندارند، تعاونی‌های استان کمک کنند و یک سرمایه در گردش در اختیار تعاونی‌ها قرار داده شود تا این نهاده‌ها سریع‌تر بیاید و در اختیار دامداران قرار بگیرد.

نماینده فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیشنهاد دیگر آن است که قیمت لبنیات افزایش پیدا کند تا کشاورزان و دامداران ضرر نکنند ولی از آن طرف باید بازار را نگاه کرد که اعتراضات مردمی را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال آن است که قدری قیمت لبنیات افزایش پیدا کند البته نه آنقدر که نامتعادل و نامتوازن باشد، خاطرنشان کرد: پیشنهاد دیگر پرداخت وام‌های با درصد پایین در اختیار دامداران است که دولت این پیشنهاد را پذیرفته است و به زودی عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول