اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

امام جمعه مهریز: ایجاد زمینه ازدواج آسان در اولویت اجرایی مسئولان قرار گیرد

امام جمعه مهریز با بیان این که مسئولان باید بیش از پیش خدمت رسانی در دستور کار خود قرار دهند، گفت: خانواده‌ها و مسئولان زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند.

امام جمعه مهریز: ایجاد زمینه ازدواج آسان در اولویت اجرایی مسئولان قرار گیرد

به گزارش خبرنگار فارس از مهریز، حجت الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی امام جمعه شهرستان مهریز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به حدیثی از حضرت امام جواد (ع) اظهار کرد: خداوند به سبب تقوا بنده اش را از آنچه که از عقلش درمانده است حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: درست است که عقل، انسان را راهنمایی می‌کند، اما گاهی اوقات خود عقل باز می‌ماند و در دوراهی قرار می‌گیرد، جایی که عقل نتوانست تصمیم درست بگیرد تقوا به کمک انسان می‌آید و انتخاب درست می‌کند، تقوا وسیله ایست که انسان را نسبت به آنچه که نمی‌بیند و آنچه را که نا آگاه است روشن می‌سازد.

امام جمعه مهریز با بیان این‌که جوان‌ترین شهیدی که به شهادت رسید در میان ائمه اطهار(ع)، امام جواد(ع) بود، افزود: بر اثر زهد و تقوایی که از ایشان مشاهده شد به لقب تقی موسوم گردید و یکی دیگر از ویژگی‌های امام بخشندگی و سخاوت بود.

حجت الاسلام محی الدینی تصریح کرد: جواد یعنی بخشنده کسی که اهل سخاوت است. انشالله از جود و سخاوت امام هم در دنیا و هم در آخرت بهره‌مند شویم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به سالروز ازدواج امیرالمونین(ع) و حضرت زهرا(س) گفت: این ازدواج آسمانی که حاصلش فرزندانی پاک و صالح بود که به یمن و مبارکی این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران به روز ازدواج نامگذاری شده است.

امام جمعه مهریز با بیان اینکه مساله ازدواج و تشکیل خانواده همواره مورد تاکید بزرگان دین بوده است اذعان داشت: روایات زیادی درباره کانون پر از مهر و محبت خانواده است. اگر مسائل ظاهری در ازدواج مدنظر باشد آن ازدواج موفق نخواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر ازدواج براساس دینداری، صداقت و تقوا باشد بادوام است تصریح کرد: اگر ازدواج با اعتقاد صورت گیرد خداهم کمک می‌کند و آرامشی بنا به تعبیر قران در آن زندگی فراهم می‌کند. ازدواج مساله مهمی است که ریشه بسیاری از اتفاقات خوب و بد اجتماعی یک جامعه به آن وابسته است.

حجت الاسلام محی‌الدینی افزود: جلوگیری از بالارفتن سن ازدواج یکی از کار‌هایی است که باید در کشور فکر اساسی برای آن شود. جوانان ما از ازدواج کردن می‌ترسند. نمایندگان مجلس باید طرحی برای ازدواج آسان جوانان را تصویب کنند. یکی از موانع ازدواج مسکن است. تعدد مشاور املاک در سطح شهر‌ها باعث آسیب به قیمت زمین‌ها و مسکن شده است. مسکن ملی فشاری برای جوان وارد کرده که باعث می‌شود دلال‌ها خریداری کنند.

وی با بیان این‌که خانواده‌ها نیز در امر ازدواج آسان بگیرند تصریح کرد: مسئولین و خانواده‌ها هرکدام وظایف مخصوص به خودشان را انجام دهند.

امام جمعه مهریز با اشاره به فرارسیدن روز عفاف و حجاب گفت: مقوله عفاف و حجاب حاصل بروز و ظهور عملی دو فضیلت یعنی غیرت و حیا است. امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنید.

وی اضافه کرد: مبارزه با عفاف و حجاب به بهانه آزادی بزرگترین و ننگ‌ترین دروغی است که شیطان و جنود آن در دنیای امروز رواج می‌دهند. زیبنده نیست در دارالعلم و دارالعباده یزد و مهریز بحث عفاف و حجاب کمرنگ باشد.

امام جمعه مهریز با اشاره به دورکاری ادارات افزود: کارمند حقوق می‌گیرد و این خود یک آسیب است که ارباب رجوع برای کار مراجعه می‌کند و کارمند نیست، ولی فلان کاسب نباید حضور داشته باشد. ایجاد و حفظ اعتماد متقابل بین کارمندان و مردم باید بیشتر شود.

وی از مردم خواست در مصرف آب صرفه جویی شود و از بعضی بی تدبیری‌ها انتقاد کرد که وضع آب و برق به این صورت شده است. منابع آبی در مهریز محدود است لذا صنایعی که پرمصرف است در زمینه آب دیگر ایجاد نشود.

امام جمعه مهریز گفت: چاه‌های غیرمجاز در بعضی منازل و صنایع ایجاد شده است و از آب برای مصارف کشاورزی استفاده می‌کند و از برداشت بی رویه آب باید جلوگیری شود.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول