اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ورود خیرین برای تسهیل ازدواج جوانان ضروری است

مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت: بسیاری از جوانان جامعه ما برای ازدواج با مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیادی مواجه هستند، خیرین جهت تسهیل ازدواج یاری‌گر جوانان باشند .

ورود خیرین برای تسهیل ازدواج جوانان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عباس حاجی‌زاده امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان گفت: بسیاری از جوانان جامعه ما برای ازدواج با مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیادی مواجه هستند که مشکلات معیشتی، تورم، بیکاری، کمبود امکانات و منابع، مسکن و ... از دلایل این مشکلات است که برای رفع این موانع علاوه بر برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلند مدت دستگاههای مختلف دولتی، تلاش و حمایت خیران و افراد توانمند جامعه نیاز است.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت های مالی و اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه و شرایط ایجاد شده به واسطه بیماریی کرونا ضروری است تا خیرین برای ازدواج آسان جوانان وارد عمل شوند چرا که خیرین تاکنون در مسیرها و کارهای دیگری وارد شده و می طلبد که در این حوزه قدم بردارند و توجه ویژه ای داشته باشند.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان با اشاره به تاثیر شرایط کرونایی موجود بر ازدواج جوانان بیان داشت : در دو سال جاری به علت شیوع بیماری کرونا، امر ازدواج جوانان نیز به مانند سایر عرصه های زندگی فردی و اجتماعی دچار آسیب های متعددی شده است و یکی از مهم ترین ابعاد آسیب های خانواده ها، صدمات اقتصادی است.

او افزود : بسیاری از خانواده هایی که جوانان دم بخت دارند، از استطاعت مالی کافی برای تهیه جهیزیه و تامین مسکن و هزینه های ازدواج فرزندان خود برخوردار نیستند. این امر بعضا موجب به تاخیر افتادن ازدواج جوانان می شود که این مسئله به نوبه خود تبعات منفی بسیاری را به دنبال خواهد داشت و آسیب های فردی و اجتماعی جدی را به افراد و جامعه وارد خواهد کرد.

حاجی زاده با اشاره به فعالیت های اداره کل ورزش و جوانان در زمینه ازدواج جوانان گفت : این اداره کل با طرح های آموزشی همچون طرح پاد، آپاسا ، برگزاری کارگاه مشاوره های رایگان ازدواج در سطح شهرستان های استان ، طرح توسعه تاب آوری زوجین ، سعی در دانش افزایی جوانان در سطح استان دارد. 

وی در تشریح طرح آپاسا نیز گفت: هر ماهه قریب به یک هزار سرباز از آموزش های مشاورین ازدواج بهرمند می شوند که تاکنون ۳ هزار سرباز پادگان حضرت احمد بن موسی (ع) در این دوره ها شرکت کرده اند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول