اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برگزاری همایش ملی نکوداشت آیت‌الله حسینی‌شاهرودی/ رونمایی از ۵۵ جلد کتاب احیاگر پیاده‌روی اربعین حسینی

همایش ملی نکوداشت آیت‌الله سید محمود حسینی‌شاهرودی در حالی برگزار شد که گفته می‌شود 55 جلد کتاب ویژه احیاگر پیاده‌روی اربعین حسینی به‌زودی منتشر می‌شود.

برگزاری همایش ملی نکوداشت آیت‌الله حسینی‌شاهرودی/ رونمایی از ۵۵ جلد کتاب احیاگر پیاده‌روی اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، همایش ملی نکوداشت آیت‌الله سید محمود حسینی‌شاهرودی دقایقی پیش با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار سمنان و ... در شاهرود آغاز شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی، امام جمعه شاهرود در ابتدای این مراسم با بیان اینکه نیاز نسل جوان امروز الگوسازی است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در زمینه معرفی الگویی خوب برای ملت ایران و امت اسلام باید همواره در دستور کار باشد.

او اضافه کرد: آیت‌الله سید محمود حسینی‌شاهرودی یکی از مفاخر جهان اسلام و تشییع بودند که باید تکریم و تجلیل شوند؛ از دست‌اندرکاران این همایش در استان و کشور تقدیر کرد.

امام جمعه شاهرود گفت: امیدواریم با اجرای این برنامه، بتوانیم گوشه‌ای از عظمت علمی و عملی این بزرگ‌مرد را به جهان بشری، ایران و منطقه معرفی کنیم.

امینی گفت: این برنامه سه مرحله‌ای است و در مشهد و قم نیز به جهت نکوداشت این مرجع عالی‌مقام برگزار خواهد شد.

رونمایی از آثاری با موضوع آیت‌الله حسینی شاهرودی

فرشید فلاح‌لاله‌زاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان هم در این نشست با بیان اینکه بین شخصیت‌های پرآوازه تاریخی استان سمنان، شخصیت آیت‌الله سید محمود حسینی شاهرودی مورد توجه انجمن مفاخر فرهنگی قرار گرفت، گفت: امروز شاهد رونمایی بسیاری از آثار با موضوع این مرد بزرگ خواهیم بود و برخی آثار هم در کنگره‌های آینده رونمایی می‌شود.

او اضافه کرد: تکریم خدمات بزرگان تاریخ، روحیه و اعتماد به نفس جوانان را افزایش می‌دهد و باور به ماندگاری کار خیر تعمیق پیدا می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: مفاخر بخش مهمی از هویت هر ملت هستند و قدمت شخصیت‌های نامی برآمده از استان سمنان، به درازای ده‌ها قرن تمدن و تاریخ است.

فلاح‌لاله‌زاری بیان کرد: بین شخصیت‌های پرآوازه و تاریخی، شخصیت آیت‌الله سیدمحمود حسینی‌شاهرودی، مرجع معظم تقلید، به‌عنوان یک گوهر بی‌نظیر در استان و کشور و جهان اسلام می‌درخشد و این مراسم به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی کشور با محتواهای فاخر تبدیل شده است.

رمان زندگی آیت‌الله حسینی‌شاهرودی نوشته شد

حجت‌الاسلام عباس نصیری‌فرد، دبیر همایش ملی نکوداشت آیت‌الله حسینی‌شاهرودی هم گفت: وقتی پیشنهاد دبیری کنگره به داده شد، تحقیقات گسترده‌ای کردم و مشخص شد که آیت‌الله حسینی‌شاهرودی شخصیتی دارای ابعاد متنوع است؛ این مرد متعلق به مکتب تشیع است و هر برنامه‌ای باید با شأن ایشان تطابق داشته باشد.

او گفت: با هدف قدرشناسی قریب یک قرن تلاش علمی و مجاهدانه آیت‌الله حسینی‌شاهرودی باید اقدامات بیشتری انجام شود؛ در اسناد ساواک آمده است که چون آیت‌الله حسینی شاهرودی از نهضت امام خمینی (ره) حمایت می‌کرده، دنبال نقاط ضعف او بودند تا به ایشان ضربه بزنند اما خود ساواک می‌نویسد گشتیم و چیزی پیدا نکردیم.

دبیر همایش ملی نکوداشت آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: یکی از راهبردهای ما معرفی آثار علمی آیت‌الله حسینی شاهرودی و معرفی ابعاد شخصیتی او برای عموم مردم در قالب زندگی‌نامه و معرفی شاخص‌های موفق یک شخصیت در این تراز برای طلبه‌ها و دانشجویان است.

نصیری‌فرد بیان کرد: اقدامات عملی کنگره در دو بخش طراحی و اجرا شد؛ در بخش اول در حوزه علمی، تهیه و تولید ۱۵ عنوان کتاب در ۵۵ جلد بود که نیمی از آن رونمایی می‌شود. 

او افزود: برگزاری سه همایش در شاهرود و مشهد در آینده نزدیک، برگزاری کنگره اصلی در قم و رونمایی از تولیدات مکتوب برای عموم مردم و جوانان نیز در دستور کار است.

دبیر همایش ملی نکوداشت آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: استفاده از بستر هنر و رسانه نیز انجام و دو مستند تلویزیونی تهیه و از شبکه‌های ملی پخش خواهد شد.

نصیری‌فرد بیان کرد: یک رمان از زندگی آیت‌الله حسینی‌شاهرودی ، تهیه و ساخت 10 نمایش رادیویی به همت صداوسیمای سمنان و تبدیل زندگی‌نامه او به کتاب صوتی هم رونمایی می‌شود.

آیت‌الله حسینی شاهرودی چون خورشیدی درخشان می‌درخشد

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان هم در این مراسم گفت: دارالمؤمنین شاهرود از دیرباز برای جامعه الگوسازی داشته و آیت‌الله حسینی شاهرودی به‌عنوان شخصیتی برجسته و علمی با بهره‌مندی از کلاس درس عالمان و اساتید بزرگ، همواره چون خورشیدی درخشان در پهنه دل‌های مشتاقان درخشیده‌اند.

او گفت: این عالم ربانی جهان‌شمول و یکی از پیشروترین مراجع جهان هستند و در سنت پیاده‌روی اربعین و اقدام انقلابی بزرگ در تاریخ تشیع نقش مهمی داشتند.

استاندار سمنان اضافه کرد: نقش آیت‌الله حسینی‌شاهرودی در عرصه‌های حساس و تاریخ‌ساز جهان اسلام، حمایت از نهضت امام خمینی (ره)، واکنش به واقعه فیضیه و استقبال از امام راحل در نجف اشرف برای همگان روشن است و او چهره‌ای ناب از خود به جهان اسلام معرفی کرد.

آشناگر تصریح کرد: مقام و جایگاه رفیع علمی و معنوی این عالم فرهیخته و پشتکار کم‌نظیر در علوم دینی سبب شد تا او ده‌ها چهره منور دینی به تاریخ بشر ارائه دهد.

 انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول