اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برگزاری همایش ملی نکوداشت آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با حضور وزیر ارشاد

فرماندار شهرستان شاهرود گفت: همایش ملی نکوداشت آیت‌الله سیدمحمود حسینی‌شاهرودی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان برگزار می‌شود.

برگزاری همایش ملی نکوداشت آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با حضور وزیر ارشاد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، ابوطالب جلالی چهارشنبه‌شب در نشست هماهنگی برگزاری همایش ملی نکوداشت آیت‌الله سیدمحمود حسینی‌شاهرودی اظهار کرد: ۱۷ تیرماه گام نخست برگزاری همایش ملی نکوداشت آیت‌الله سیدمحمود حسینی‌شاهرودی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شاهرود برداشته می‌شود.

وی بر توجه ویژه به این همایش و شناساندن آیت‌الله سیدمحمود حسینی‌شاهرودی، مرجع تقلید شیعیان جهان تأکید کرد و افزود: افتخار شاهرود و روستای قلعه آقا عبدالله چنین مرواریدی است که دل پروراند.

فرماندار شهرستان شاهرود بیان کرد: امروز آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به‌عنوان یک شاخص و مرجع است که زودتر از اینها باید شناخته و شناسانده می‌شد و این فرصتی برای شناساندن این ظرفیت نامدار استان به کشور و جهان است.

جلالی با اشاره به بیمارستان آیت‌الله حسینی‌شاهرودی که سال‌هاست در دست احداث قرار دارد، گفت: با تلاشی که شده قرار است این بیمارستان در دو سال آینده با تخصیص بودجه به بهره‌برداری برسد.

وی بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در همایش ملی نکوداشت آیت‌الله سیدمحمود حسینی‌شاهرودی تأکید کرد و گفت: رسانه‌ها باید در این مسیر کمک و تلاش کنند مردم را در فضای مجازی از این رویداد باخبر کنند.

فرماندار شهرستان شاهرود تأکید کرد: مجموعه ادارات این شهرستان تلاش زیادی دارند تا این همایش ملی به‌صورت عالی اجرا شود و مورد توجه قرار گیرد.

امیر عرب‌اسماعیلی معاون شهردار شاهرود نیز با بیان اینکه این همایش برکات و آثار خوبی در جامعه خواهد داشت، گفت: همین‌قدر که مردم شاهرود و مسؤولان با سیرت و زندگی آیت‌الله شاهرودی آشنا شوند، خود بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: هزینه‌های اجرایی این همایش ملی از مصارف فرهنگی شهرداری تأمین شده است و با رعایت همه دستورالعمل‌ها این مراسم در محوطه شهرداری شاهرود اجرا می‌شود.

معاون شهردار شاهرود تأکید کرد: ظرفیت حضور در این مراسم محدود و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است و مکان ویژه‌ای نیز برای اصحاب رسانه و مطبوعات در نظر گرفته شده تا سریع و به موقع این همایش ملی را پوشش دهند.

بازسازی منزل پدری آیت‌الله حسینی‌شاهرودی 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از وظایف ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در کنار شرح وظایف متنوع آن است.

فرشید فلاح لاله‌زاری افزود: تجلیل از مفاخر فرهنگی از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی است و در استان سمنان با راه‌اندازی مجدد انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان با حضور چهره‌های اثرگذار، کارگروه عملی و مشورتی در راستای این انجمن تشکیل و با بررسی بین نخبگان و فرهیختگان، نکوداشت آیت‌الله سیدمحمود حسینی‌شاهرودی مرجع تقلید و ناب‌ترین گوهر فرهنگی استان و مفاخر بنام تصویب شد.

وی با تأکید بر اینکه این کنگره با ۴۰ سال تأخیر در حال برگزاری است، گفت: انجمن آثار و مفاخر علاوه بر تکریم علمی و فرهنگی تلاش دارد، روحیه خودباوری و اعتمادبه‌نفس جامعه فرهنگی هنری را تقویت و به نشاط‌آفرینی و امیدافزایی همت کند و موضوع الگوسازی برای نسل جوان و سوق دادن آنها به راهی است که پیش از این بزرگان طی کردند و بین جوانان امروز فرهیختگان فردا تربیت می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به تلاش یک‌ساله در خصوص این مرجع تقلید شیعیان جهان، اظهار کرد: چنین گوهری در عرصه فرهنگی و علمی در استان سمنان نایاب و در کشور کمیاب است و شاهرود این گوهر را به جهان نمایاند.

 فلاح لاله‌زاری با بیان اینکه علاوه بر تولیدات علمی و چاپ کتاب‌های حوزوی آیت‌الله سیدمحمود حسینی‌شاهرودی، تلاش کردیم رویکرد تولیدات فرهنگی هنری را پررنگ‌تر کنیم، افزود: با تولید رمان زندگی‌نامه و کتاب‌های ویژه دانشجویان و طلاب، کتاب صوتی و کلیپ تصویری، تلاش کردیم نسل جوان را بیشتر بهره‌مند کنیم.

وی با بیان اینکه در این مسیر دستگاه‌های مختلفی ازجمله استانداری سمنان و حوزه‌های علمیه مشهد و قم، امام جمعه و فرماندار شهرستان شاهرود و صداوسیما و معاونت فرهنگی و قرآنی و سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد کمک کردند، گفت: تولیدات ما نسبت به کنگره‌های مشابه در کشور چندین برابر است؛ اما باز هم نتوانسته‌ایم با این تولیدات حق خود را ادا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان عنوان کرد: برگزاری این کنگره آغازی برای معرفی و تحقیق و پژوهش در مورد شخصیت آیت‌الله سیدمحمود حسینی‌شاهرودی و تولید آثار دیگر و نقطه عطفی است و نقطه پایان محسوب نمی‌شود.

فلاح لاله‌زاری اضافه کرد: آیت‌الله سیدمحمود حسینی‌شاهرودی به‌عنوان یک گنج فرهنگی شاهرودی در کشور معرفی می‌شود و بعد از این هم تولیدات در این عرصه خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی نکوداشت آیت‌الله شاهرودی در روز پنجشنبه، ۱۷ تیرماه سال جاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شاهرود، افزود: با توجه به شرایط کرونا، همایش دوم در مشهد و کنگره قم هم برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: با توجه به ویژگی‌های آیت‌الله شاهرودی این کنگره در این شهرها برگزار می‌شود؛ چون شاهرود زادگاه و مشهد محل ۱۵ سال تحصیل ایشان بود و قم هم به دلیل جایگاه مرجعیت جهان اسلام است.

فلاح لاله‌زاری ضمن تقدیر از آیت‌الله حسن نظری شاهرودی، دبیر علمی کنگره بزرگداشت آیت‌الله سیدمحمود حسینی‌شاهرودی که در راستای تحقیق و پژوهش و چاپ کتاب‌ها تلاش کرد، به بررسی برکات برگزاری این کنگره پرداخت.

وی بیان کرد: بازسازی منزل پدری این مرجع تقلید شیعیان جهان در روستای قلعه آقا عبدالله شاهرود و تبدیل شدن به مکانی گردشگری و دیدنی مورد تأکید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه فرهنگ صحیح اقتصاد سالم را می‌سازد، اظهار کرد: در این راستا اصلاح فرهنگ نیاز است و از طریق مفاخر می‌توان در این مسیر حرکت کرد.

فلاح لاله‌زاری تصریح کرد: ساده‌زیستی آیت‌الله شاهرودی الگویی بسیار مناسب در جامعه امروزی است؛ ایشان حتی وقتی مهمانی می‌رفتند، شام خود را می‌بردند و با اینکه با میزبان شرط می‌کردند، غذای ساده آماده کنند.

وی با اشاره به اینکه این کنگره ملی با هزینه اندک آغاز شده است، افزود: دستگاه‌های اجرایی چون صداوسیما و یا مرکز امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد و سایر نهادها خود هزینه‌های فعالیت خود را تأمین کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری و شورای اسلامی شهر شاهرود حامی اصلی این کنگره هستند و برای آغاز این کنگره هزینه مختصری توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تخصیص یافت.

فلاح لاله‌زاری از همه فعالان فضای مجازی درخواست کرد که این رویداد مهم را پوشش دهند و همچنین از برگزاری کنگره آقامیرزا علی‌اکبر دامغانی در سال ۱۴۰۰، توسط انجمن مفاخر فرهنگی استان سمنان خبر داد.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول