اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کشت محصول جو در 9600 هکتار از اراضی زنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: پیش‌بینی می‌شود که از ۹ هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت محصول جو بیش از ۱۰ هزار و ۶۴۰ تن جو برداشت و به بازارهای مصرف عرضه شود.

کشت محصول جو در 9600 هکتار از اراضی زنجان

حسام امیر مقدمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس زنجان اظهار کرد: عملیات برداشت محصول جو از زنجان آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه برداشت جو در مزارع شهرستان زنجان (منطقه زنجانرود) آغاز شده است، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که از ۹ هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت محصول جو بیش از ۱۰ هزار و ۶۴۰ تن جو برداشت و به بازارهای مصرف عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی سال‌جاری بر میزان تولید و همچنین سطح کشت‌های بهاره این محصول تاثیر گذاشته و موجب کاهش آن شده است، عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود اعلام شده که سیاست توسعه کشت‌های پاییزه علوفه جزو برنامه‌های اولویت‌دار این مدیریت بوده و در دستور کار قرار دارد.

امیر مقدمی با اشاره به اینکه به منظور استفاده بهینه از بارش‌های پاییزه و زمستانه اهمیت اجرایی شدن این الگوی کشت را دو چندان می‌کند، ادامه داد: با تلاش و حمایت‌های مجموعه جهاد کشاورزی، کشت سایر علوفه‌های نوین از جمله «گاودانه و سورگوم» در شهرستان رواج پیدا کرده در حال توسعه است.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول