اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کشت 1200 هکتار گوجه‌فرنگی در طارم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: در سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت گوجه فرنگی اختصاص یابد.

کشت 1200 هکتار گوجه‌فرنگی  در طارم

مجتبی اسکندری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: عملیات کاشت محصول گوجه فرنگی در شهرستان طارم آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود که در سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ حدود یک هزار و  ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت گوجه فرنگی اختصاص یابد، عنوان کرد: تعداد یک هزار و ۳۵۰ نفر بهره‌بردار به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود ۵۴ هزار تن محصول گوجه فرنگی در سال زراعی‌جاری برداشت شود، بیان کرد: زمان برداشت این محصول در شهرستان طارم اوایل تیرماه تا اوایل شهریور‌ماه است.

اسکندری با اشاره به اینکه ارقام مورد کشت در این شهرستان شامل «نانهمز، الگانس و باسیمو» است، عنوان کرد: این ارقام دارای عملکرد و کیفیت بسیار بالایی است و محصول تولیدی این شهرستان علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان به سایر استان‌های کشور و همچنین به روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم ادامه داد: از جمله اقدامات انجام گرفته توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در مورد محصول گوجه فرنگی، تامین نهاده‌های مورد نیاز، برگزاری برنامه‌های آموزشی گروهی و انفرادی، بازدیدهای کارشناسی و ارائه توصیه های فنی و همچنین تنظیم بازار است.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول