اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فارس من| بالاخره انتظار ۱۴ ساله به پایان می‌رسد/ مترو پرند منتظر تخصیص بودجه دستگاه‌هاست

مدیر شرکت مترو تهران و حومه با اشاره به تاخیر در بهره‌برداری مترو پرند گفت: وزارت راه و شهرسازی باید ۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت ۱۹ کیلومتر باقی مانده ابلاغ کند.

فارس من| بالاخره انتظار ۱۴ ساله به پایان می‌رسد/ مترو پرند منتظر تخصیص بودجه دستگاه‌هاست

خبرگزاری فارس - پرند؛ مترو از سریع‌ترین و ارزان‌ترین حمل و نقل های درون شهری و حتی بین شهری است که از سال ۱۳۷۷ با خط ۵ میان تهران و کرج آغاز به کار کرد.

گسترش شبکه مترو و افتتاح پنج خط درون شهری، در طی زمان جمعیت یک میلیون و صد هزار نفری را به خود اختصاص داد و از معضلات اجتماعی همچون ترافیک و آلودگی هوا کاست،که موجب جلب توجه مسئولین و مردم شد.

شهر پرند با جمعیت حدود 350 هزار نفر و 7 فاز در شهرستان رباط کریم در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی تهران بزرگ و در مسیر آزاد راه تهران_ساوه و در مجاورت فرودگاه امام خمینی، روزانه ۱۰۰ هزار نفر تردد مستمر را به خود اختصاص داده است.

بنابر ضرورت ایجاد شبکه مترو تا پرند، ۱۴ سال است که زمزمه راه‌ اندازی این حمل و نقل در میان مردم این شهر می‌پیچد، اما با بدقولی های مسئولین مربوطه مواجه شده است.

با توجه به صحبت های استاندار تهران، خرداد ماه سال جاری باید این طرح بهره‌برداری می‌شد اما متاسفانه با این بد‌قولی، مردم شریف این شهر با ایجاد کمپینی در فارس من درخواست پیگیری این مسئله را دادند.

تخصیص بودجه سالیانه مترو تهران، جوابگوی ساخت مسیرهای ریلی برای مترو حومه تهران نیست

علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه، در گفت و گو با خبرنگار فارس با اشاره به مشکلات پیش روی مترو پرند،گفت: تخصیص بودجه سالیانه مترو تهران، جوابگوی ساخت مسیرهای ریلی برای مترو حومه تهران نیست.

 

ردیف بودجه امسال برخلاف سنوات اخیر بود

وی افزود: در ردیف بودجه ۱۴۰۰ برخلاف سنوات اخیر ۲۵۰ میلیارد تومان برای شرکت مترو تهران در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، اما در سازمان برنامه و بودجه ۷۰ درصد آن مصوب شده است و هنوز دسترسی به این بودجه وجود ندارد؛ از طرفی شهرداری هم تلاش می‌کند امسال بودجه بیشتری را به مترو تهران اختصاص دهد.

منتظر ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی هستیم

علی امام اظهار کرد: مترو پرند تا فرودگاه امام خمینی آماده شده است و ۱۹ کیلومتر تا پرند مانده است که برای تکمیل آن جلسه ای در اردیبهشت ماه میان شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی برقرار شد؛ طی این جلسه مصوب شد که ۵۰۰ میلیارد تومان برای مسیر یک لاینه تهران_پرند درنظر گرفته شود که منتظر ابلاغ آن هستیم.

 

قطار ملی پس از تست‌های نهایی به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر شرکت مترو تهران اضافه کرد: پس از رونمایی قطار ملی در فروردین ماه که با حضور رئیس جمهور انجام شد، تست‌های نهایی برای استفاده عموم گرفته شده و سپس در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

علی امام گفت: اولویت ما تکمیل ایستگاه‌های خطوط ۶ و ۷ است که با هماهنگی‌های صورت گرفته، ان شاء الله تا پایان تابستان ایستگاه شهید رضایی خط ۶ و ایستگاه خط توحید خط ۷ برای استفاده عموم افتتاح می‌شود.

به زودی ۳۱ رام قطار معادل حدودا ۲۱۰ واگن اورهال می‌شود

وی در پایان افزود: حدود ۱۰۵۷ واگن موجود است که طی هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه، وامی از صندوق کارآفرینی برای اورهال ۳۱ رام قطار معادل حدودا ۲۱۰ واگن اختصاص داده شده است که ان شاءالله بتوانیم سطح استاندارد مترو تهران را حفظ کنیم.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول