اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

تاکستان‌های کرمانشاه و برآورد تولید بیش از 17 هزار تن انگور

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت:پیش‌بینی می‌شود تولید محصول انگور این شهرستان در پایان فصل برداشت طی سال جاری به بیش از ۱۷ هزار و ۱۱۸ تن برسد.

تاکستان‌های کرمانشاه و برآورد تولید بیش از 17 هزار تن انگور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ابراهیم دارایی امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: میانگین برداشت انگور در شهرستان کرمانشاه به ازای هر هکتار ۱۸ تن است.

وی ادامه داد: تولید سال گذشته انگور کشمشی، یاقوتی، فخری، بی دانه سفید و قرمز در شهرستان کرمانشاه را ۱۳ و ۱۹۸ تن اعلام و همچنین پیش‌بینی کرد تولید این محصول در سال‌جاری به بیش از ۱۷ هزار و ۱۱۸ تن برسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه این شهرستان با دارا بودن ۹۵۱ هکتار باغات انگور دیم و آبی مهم ترین نقش را در تولید محصول انگور در شهرستان کرمانشاه داراست، افزود: کل سطح زیر کشت باغات شهرستان ۴ هزار و ۴۴۴ هکتار است که از این میزان ۳ هزار و ۳۳۷ هکتار باغات آبی، ۵۷۶ هکتار باغات دیم، ۵۴۰ هکتار گیاه دارویی، ۶ هکتار نهالستان و ۳ هزار و ۸۷۹ هکتار باغات بارور آبی و دیم را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: این مدیریت اقدامات مطلوبی جهت بالا بردن راندمان تولید در باغات شهرستان انجام داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به احداث استخرهای ذخیره آب،  بالابردن راندمان آب مصرفی با جرای سیستم آبیاری قطره‌ای و اصلاح سیستم‌های آبیاری سنتی و مدیریت صحیح آبیاری باغات، بازدیدهای مکرر کارشناسان باغبانی این مدیریت از باغات قدیمی و تازه احداث شده در مناطق مختلف سطح شهرستان و ارائه توصیه‌ها و راه‌کارهای فنی لازم اشاره کرد.

دارایی گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید محصول انگور در پایان فصل برداشت در سال جاری بالغ بر ۱۷ هزار و ۱۱۸ تن برسد که از این میزان مقادیر زیادی به مصرف داخلی و همچنین به مصرف شهرستان‌ها و استان‌های همجوار و مقادیری نیز فرآوری خواهد شد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول