اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تولید ۱۹۷۰ تن انگور در باغات جنوب کرمان

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: از ۲۴۱ هکتار سطح بارور باغات انگور منطقه پیش‌بینی می‌شود، یک‌هزار و ۹۷۰ تن محصول برداشت شود.

تولید ۱۹۷۰ تن انگور در باغات جنوب کرمان

امیر امیرشکاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به وجود ۲۷۴ هکتار سطح زیرکشت انگور در جنوب استان کرمان اظهار داشت: از این سطح حدود ۳۳ هکتار نابارور و حدود ۲۴۱ هکتار بارور است.

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه با توجه به تنوع ارقام و سازگاری انگور با شرایط اقلیمی متفاوت، تقریبا در تمام شهرستان‌های جنوبی کشت می‌شود، عنوان کرد: ارقام یاقوتی، عسکری، شاهانی، صاحبی، لعل، سرخه فخری، کندری، رشه و ارقام محلی به عنوان مهمترین ارقام انگور موجود در منطقه نام برد.

امیرشکاری با اشاره به زمان برداشت انگور در جنوب کرمان گفت: برداشت انگور از اوایل خردادماه با برداشت ارقام زودرس مانند یاقوتی در مناطق گرمسیری شروع و تا نیمه مهرماه در مناطق نیمه سردسیر ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که از سطوح بارور حدود یک‌هزار و ۹۷۰ تن محصول برداشت شود که از این مقدار حدود ۸۰ درصد در بازارهای استان و حدود ۲۰ درصد به بازارهای سایر استان‌های کشور جهت فروش عرضه می‌شود.

انتهای پیام/۸۰۰۳۲/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول