اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کتاب سلوکی در پروا، گذری بر حیات سیاسی و اجتماعی آیت‌الله باریک‌بین رونمایی می‌شود

رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: کتاب سلوکی در پروا گذری بر حیات سیاسی و اجتماعی آیت‌الله حاج‌شیخ هادی باریک‌بین به قلم مسعود آتشگران است که در چهلمین سالگرد اقامهٔ نماز جمعه شهر قزوین رونمایی خواهد شد.

کتاب سلوکی در پروا، گذری بر حیات سیاسی و اجتماعی آیت‌الله باریک‌بین رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا امامقلی، رئیس حوزه هنری استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین در خصوص رونمایی از کتاب سلوکی در پروا گفت: کتاب سلوکی در پروا گذری بر حیات سیاسی و اجتماعی آیت‌الله حاج‌شیخ هادی باریک‌بین به قلم مسعود آتشگران است که به بررسی ویژگی‌های شخصیتی‌ و مهم‌ترین رویدادهای زندگی‌ این عالم مجاهد می‌پردازد.

وی افزود: در این کتاب مواضع، اقدامات و اثرگذاری این عالم مجاهد در دوران مبارزه با رژیم شاهنشاهی بازخوانی می‌شود، در نگارش این اثر تلاش شده علاوه بر منبع تاریخ‌شفاهی و استفاده از خاطرات شفاهی شاهدان عینی و افراد مطلع، از کلیهٔ اسناد و مدارک در دسترس با موضوع آیت‌الله باریک‌بین مانند اسناد ساواک استفاده شود و یافته‌های مندرج در آن بر اساس وقایع و داده‌های گردآوری شده به قبل و بعد از انقلاب تقسیم‌بندی شده‌اند.

 

امامقلی بیان کرد: این کتاب در 3 فصل تنظیم شده است، فصل نخست آن جهت تحریک ذهن خواننده، گریزی کوتاه به فضای انقلابی جامعه و برخی وقایع سال 56 می‌زند تا در ابتدا شناختی اجمالی از شخصیت، اندیشه و عمل آیت‌الله باریک‌بین در ذهن مخاطب شکل بگیرد، فصل دوم نیز مطالب مربوط به مسائل و حوادث پیش از انقلاب اسلامی بوده و فصل سوم به بررسی اقدامات و وقایع پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد.

وی در پایان تأکید کرد: این اثر در ۳۶۴ صفحه در واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین در قطع رقعی با شمارگان 1250 به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین، از علمای مجاهد قزوینی و مجتهدین طراز اول استان و یکی از چهره‌های شاخص در مبارزه با رژیم شاهنشاهی بود. وی در تیرماه سال 60 با دریافت حکم از سوی امام(ره) به‌عنوان نخستین امام جمعهٔ شهر قزوین، نماز جمعه را در این شهر اقامه کرد. آیت الله باریک بین تا زمان استعفایش در سال 1393 به‌عنوان امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان ادامه خدمت داد. وی هم‌چنین ۳ دورۀ نمایندهٔ مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری و نیز عضو مجلس خبرگان قانون اساسی بوده است. این عالم مجاهد و پدر شهید حجت‌الاسلام مرتضی باریک‌بین، در سال 1309 هجری شمسی متولد و در سال 1396 به‌علت کهولت سن دیده از جهان فرو بست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول