اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

یک وعده غذای مهربانی/ نذری ۷ ساله که همچنان ادامه دارد

بوی غذا مشامم را پر می‌کند، رفت و آمد و برو بیایی برقرار است و مهربانی موج می‌زند، لبخند رضایت بر چهره خندان کودکی که همراه مادرش برای گرفتن غذا آمده است، توجهم را جلب و موج امید را دل زنده می‌کند.

یک وعده غذای مهربانی/ نذری ۷ ساله که همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اینجا دیار مهربانی است، موسسه‌ای ۱۵ ساله که ایتام و نیازمندان را حمایت و مایحتاج آنها را تامین می‌کند، مهربانی اوج گرفته است و همدلی غلیان می‌کند، موسسه‌ای پویا که هفت سال است بدون وقفه یک روز در میان غذای مهربانی توزیع می‌کند.

روزهای اول تاسیس موسسه به این فکر نبودیم، حمایت از ایتام و نیازمندان را در دستور کار داشتیم و کم کم تعدادسان را بیشتر می‌کردیم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل موسسه متوسلین به حضرت زهرا(س) اینها را می‌گوید.

مجتبی کشاورز، از جرقه‌ای سخن می‌گوید که روزی به ذهنشان آمد و آن توزیع غذای گرم بدون وقفه بود.

وی توضیح می‌دهد: هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س) اولین و تنها موسسه‌ای در خاور میانه است که همچین اقدامی را انجام می‌دهد و آن توزیع یک وعده غذای گرم میان ایتام، نیازمندان، کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار است. همان تفرادی که چرخ روزگار روزهای ناملایمی را برایشان رقم زده است.

روزگاری که بوته آزمایشی الهی برای ما انسانها و سنجش چگونگی دستگیری از نیازمندان است، اعضای این موسسه اما خوب از پس آزمون الهی برآمده‌اند و به هر دری زده تا لبخند رضایت را بر لبان محرومان بنشانند.

کشاورز از تهیه ۴۰۰ فقره جهیزیه کامل برا زوج‌های بی‌بضاعتی خبر می‌دهد که توانایی آغاز زندگی مشترک را نداشته‌اند.

او همچنین می‌گوید: ۴۰۰ خانواده یتیم را تحت پوشش داریم و ۳۸۰ کودک زیر ۱۲ سال که هزینه تحصیل، درمان و خورد و خوراک‌شان را تامین می‌کنیم و ماهانه با تهیه سبدهای کالا شامل برنج و مرغ و روغن، مواد بهداشتی و شوینده‌ها، ماکارونی و حبوبات و ... تلاش می‌کنیم در زندگی عادی دچار مشکل نشوند.

وی تامین هزینه‌های خیریه را مرهون محبت‌های مردم دانست و گفت: از طریق صندوق‌های صدقات و کمک‌های خیرین ثابتی که همیشه به خیریه کمک می‌کنند، خیریه ۱۵ سال است که توانسته به حمایت‌هایش ادامه دهد.

مدیرعامل این موسسه خیریه درباره کمپین "یک وعده غذای مهربانی" می‌گوید: چند سالی است معیشت مردم دچار مشکل است، از این روز از ۷ سال پیش تصمیم گرفتیم یک روز در میان( روزهای یکشنبه، سشنبه و پنج‌شنبه) در وعده‌ ناهار اقدام به طبخ غذای گرم کرده و میان نیازمندان توزیع کنیم.

وی افزود: این طرح که از ۷ سال پیش تا کنون بدون وقفه ادامه دارد در ماه‌های محرم و رمضان هر روزه است و با توسل به حضرت زهرا(س) تا کنون متوقف نشده است، چنانچه بین ۴۰۰ تا ۲۰۰۰ پرس به صورت روزانه بسته به امار هر روز طبخ و توزیع می‌شود تا کمک کوچکی به قشر ضعیف جامعه باشد.

اینجا، در این دیار مهربانی و صفا، برخلاف همه مشکلات و سختی‌ها، انسانیت هنوز هم زنده است و دستگیری از نیازمندان تا همیشه تاریخ در کشورمان وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول