اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پیشرفت ۸۷ درصدی پروژه‌های آبخیزداری در سمنان

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به پیشرفت ۸۷ درصدی پروژه‌های آبخیزداری در این استان گفت: این پروژه‌ها با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

پیشرفت ۸۷ درصدی پروژه‌های آبخیزداری در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، فرهاد عبدالشاه با اشاره به اینکه پروژه‌های آبخیزداری در ۲۰ حوزه و هشت شهرستان استان سمنان در حال انجام اجرا است، اظهار کرد: اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به عملیات آبخیزداری اختصاص یافته است.

وی پروژه‌های آبخیزداری استان سمنان را شامل احداث بندهای خاکی، سنگ و ملاتی، گابیونی، بند خاکی و بندهای سبک پایه بتنی عنوان کرد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان مهم‌ترین اهداف عملیات آبخیزداری را کاهش خسارت سیل، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، رفع مشکلات آب زراعی و باغی در حوزه‌های آبخیز شهرستان‌های استان سمنان دانست.

عبدالشاه با بیان اینکه از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی به حوزه آبخیزداری تعلق گرفت، گفت: مهار سیلاب، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و تقویت پوشش گیاهی مهم‌ترین تأثیرات آبخیزداری است؛ بنابراین اجرای آن در دستور کار کارشناسان آبخیزداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه سود اجرای پروژه‌های آبخیزداری به نفع مردم حاشیه مناطق حوزه‌های آبخیز است، تصریح کرد: افزایش زمان تمرکز برای جلوگیری از تخریب در پایین‌دست این بندها و تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی از دیگر مزایای اجرای پروژه‌های احداث بند خاکی و سنگ و ملات است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: با توجه به اینکه وقوع سیلاب‌های مخرب بروز خسارات مالی و جانی را به دنبال دارد، بنابراین اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری به نظر می‌رسد که بتواند از این حوادث تلخ و جبران‌ناپذیر به‌خوبی جلوگیری کرده و باعث پیشگیری از فرسایش و هدر رفتن خاک حاصلخیز کشاورزی شود.

عبدالشاه با عنایت به افزایش تخصیص اعتبار مصوب استان سمنان، از برگزاری مناقصه قریب‌الوقوع دو پروژه بند خاکی کوه‌زر دامغان به حجم عملیات ۱۲ هزار و ۵۵۰ مترمکعب و بندهای سنگ و ملات شهرک صنعتی سمنان به حجم دو هزار و ۹۰۰ مترمکعب خبر داد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول