اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کشت افسار گسیخته شالی تامین آب شرب گنبدکاووس را با مشکل مواجه کرد

مدیر آبفا منطقه گنبدکاووس گفت: متاسفانه کشت بیش از حد شالی در منطقه و مصرف بیش از حد آب در این کشت سبب کمبود آب شرب گنبدکاووس شده است.

کشت افسار گسیخته شالی تامین آب شرب گنبدکاووس را با مشکل مواجه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس حسین سعیدی راد ظهر امروز در جلسه مدیریت و بررسی مشکلات انرژی آب و برق اظهار کرد: وضعیت آب شرب در گلستان و گنبدکاووس عجیب و خطرناک بوده و با نزدیک شدن عید قربان و مصرف بی‌رویه آب در این ایام نگرانی ما از کمبود شدید آب شرب در یک‌ماه آینده است.
وی تصریح کرد: برای خارج شدن از وضعیت موجود کمبود آب شرب شهرستان و در یک اقدام سریع توانستیم در دو روز گذشته دو حلقه چاه آب شرب واقع در مجموعه سوارکاری و امامزاده یحیی بن زید (ع) را وارد مدار کرده تا بخشی از مشکلات آب شرب حاشیه شهر برطرف شود.
مدیر آبفا منطقه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه ۲۸۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب شرب در شهرستان داریم و با اضافه کردن دو حلقه چاه دیگر در مدار تامین آب این میزان به ۲۰۰ لیتر بر ثانیه در طول شبانه‌روز خواهد رسید.
وی ادامه داد: در برنامه میان‌مدت برای تامین کامل آب شرب منطقه گنبدکاووس نیاز به حفر ۱۷ حلقه چاه است که در حال حاضر هفت حلقه چاه در دست اجرا بوده و ۱۰ حلقه چاه دیگر باید ترسیم شود.
سعیدی‌راد گفت: متاسفانه کشت افسار گسیخته شالی و مصرف بیش از حد این کشت سبب مشکلات عدیده‌ای در کمبود آب شرب منطقه شده که از دستگاه‌های متولی خواستار نظارت و رسیدگی به این موضوع هستیم.
وی درباره کمبود مشکل آب شرب روستاهای نوار مرزی گنبدکاووس بیان کرد: به نظر می‌رسد باید تدابیر و اقدامات جدی در تامین آب ۳۸۵ هزار راس دام موجود در این منطقه شود تا این دام‌ها از آب شرب بهداشتی استفاده نکنند، می‌توان از آب چاه‌هایی که قابلیت استفاده برای آب احشام دارند، بهره گرفت.
* مصرف برق شهروندان گنبدی بیش از ۳ برابر حالت عادی است
مدیر شرکت توزیع برق منطقه گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: استمرار افزایش دما در شهرستان گنبدکاووس و افت ولتاژ برق آسیب‌هایی نیز به تجهیزات طول مداری شرکت توزیع برق منطقه وارد کرده است.
وی تصریح کرد: صرفه‌جویی در مصرف برق از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و استفاده کم از وسایل سرمایشی در این ساعات سبب کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق و رفع بسیاری از مشکلات و قطعی‌های برق خواهد شد.
عربگلو گفت: مصرف برق مردم منطقه گنبدکاووس در پیک تابستان و روزهای اخیر که با افزایش دمای هوا مواجه هستیم نسبت به حالت عادی سه برابر بیشتر شده است.
وی ادامه داد: برای کاهش قطعی برق و تامین برق مردم در راستای رفاه حال هموطنان عزیز از سال گذشته تاکنون ۱۵۰ دستگاه ترانس و ترانس فوق توزیع راه‌اندازی شده است.
مدیر شرکت توزیع برق منطقه گنبدکاووس با اشاره به سرقت‌های فراوان در حوزه کابل برق بیان کرد: تاکنون ۷۲ کیلومتر از شبکه تک رشته این شرکت سرقت شده و این سرقت‌های خرد بار سنگین کاری و روانی را بر دوش کارکنان شرکت توزیع برق وارد کرده است.
وی افزود: از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی تقاضا داریم با اعلام بیانیه در فروکش کردن این سرقت‌ها ما را یاری کنند.
عربگلو خاطرنشان کرد: ۱۷ اکیپ در شهرستان برای رفع مشکلات حوزه برق مردم تشکیل شده تا به محض اطلاع همشهریان در منطقه حضور یافته و نسبت به رفع مشکل آنها اقدام کنند.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول