اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

لزوم توسعهٔ زیرساخت‌های الکترونیکی جهت ارائهٔ خدمات قضائی و انتظامی

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: قوهٔ قضاییه و نیروی انتظامی باید در راستای توسعهٔ ارتباط الکترونیکی بسترهای الکترونیکی مورد نیاز را تآمین کنند، به‌گونه‌ای که شهروندان خدمات موردنیاز این حوزه را به سهولت دریافت کنند.

لزوم توسعهٔ زیرساخت‌های الکترونیکی جهت ارائهٔ خدمات قضائی و انتظامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط‌عمومی دادگستری‌کل استان قزوین، فرمانده انتظامی استان قزوین، معاونین و رؤسای پلیس‌های تخصصی استان به‌مناسبت فرا رسیدن هفتهٔ گرامیداشت قوهٔ قضائیه، با حضور در دادسرای مرکز استان، با دادستان قزوین دیدار و گفت‌وگو کردند.

محمد قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطرهٔ شهدای قوهٔ قضائیه به‌خصوص شهید والامقام آیت‌الله دکتر بهشتی، گفت: در روند برگزاری انتخابات سال جاری دستگاه قضائی، نیروی انتظامی و سایر نهادهای اجرایی، امنیتی، اطلاعاتی و نظارتی از حیث تأمین امنیت عملکرد خوبی داشتند و انتخابات در استان بدون هیچ مشکل امنیتی و در کمال آرامش و با حضور پرشور مردم برگزار شد.

وی افزود: اقشاری که در انتخابات گذشته حضور یافته و در تعیین سرنوشت خود مشارکت کردند، شاید با بیشترین مشکلات اقتصادی و معیشتی روبه‌رو هستند، اما ثابت کردند علی‌رغم همهٔ مشکلات به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و نظام پای‌بند هستند و نقش خود را در این برههٔ حساس به‌خوبی ایفا می‌کنند و اکنون نوبت مسؤولان است که گره‌گشایی کنند و این مردم لایق بهترین خدمات هستند.

قاسمی بیان کرد: امروز سطح آگاهی‌های عمومی مردم نسبت به مسائل و موضوعات بالا رفته و دیگر توجهی به وعده‌ها و شعارها ندارند و به کارنامهٔ افراد نگاه می‌کنند.

وی اذعان کرد: تشکیلات قضائی و نیروی انتظامی همواره در میدان عمل حاضر هستند و مطالبات، مسائل و مشکلات جامعه را پیگیری می‌کنند و این حضور برای جامعه کاملاً ملموس است، اما برخی از مسؤولان صرفاً به پشت میز نشینی اکتفا می‌کنند و اگر به میدان نیایند، قطعاً مسائل و مشکلات مرتفع نخواهد شد.

این مسؤول اظهار کرد: قزوین از ظرفیت و پیشینهٔ بسیار غنی در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگ، صنعت، کشاورزی و گردشگری برخوردار است، اما در سنوات گذشته در بسیاری از این حوزه‌ها غفلت شده و از این حیث استان قزوین در جایگاه واقعی خود قرار ندارد و ارتقای این وضعیت به تلاش مسؤولان بستگی دارد.

وی ادامه داد: خوش‌بختانه استان قزوین از حیث امنیت جایگاه خوبی دارد و این ثمرهٔ همکاری وهم‌افزایی همهٔ دستگاه‌ها و نهادهای متولی است و تجربیات گذشته باید چراغ راه آینده باشد و هم‌چنین این تجربیات ارتقا یابد تا شاهد تداوم امنیت پایدار در استان باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تأمین امنیت را مطالبهٔ به‌حق جامعه دانست و اظهار کرد: امنیت صرفاً با حرف و کلام محقق نمی‌شود، بلکه تحقق آن نیازمند اقدامات تمامی دستگاه‌ها و نهادها است.

قاسمی تأکید کرد: دستگاه قضائی در دورهٔ تحول و علی‌رغم شیوع ویروس کرونا، همهٔ تلاش و اهتمام خود را به کار گرفته است تا با دادرسی الکترونیک اجرای عدالت با تأخیر مواجه نشود، ضمن این‌که تاکنون سامانه‌های متعدی در این راستا راه‌اندازی شده‌اند، تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با قوهٔ قضائیه و از جمله نیروی انتظامی نیز باید در راستای توسعهٔ ارتباط الکترونیکی گام بردارند و بسترها و زیرساخت‌های الکترونیکی موردنیاز پیش‌بینی شود، به‌گونه‌ای که شهروندان خدمات قضائی و انتظامی را به سهولت دریافت کنند.

این مسؤول عنوان کرد: عملکرد مسؤولان هر دو مجموعه در نحوهٔ رفتار و عملکرد زیر مجموعه تأثیرگذار است و اگر مسؤولان در انجام وظایف و تکالیف قانونی پیش‌قدم باشند، قطعاً الگوی مجموعه خواهند بود و اگر نسبت به مسائل بی‌تفاوت باشند، تبعاً نباید از پرسنل خود انتظاری در این رابطه داشته باشند و این موضوع باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: نشست‌های مشترک، هم‌اندیشی‌ها و آموزش‌ها قطعاً در راستای ارائهٔ خدمات و رفع خلأها، نواقص و کاستی‌ها بسیار مؤثر است و این موضوع باید در دستور کار هر دو مجموعه قرار گیرد تا بتوان گام‌های مؤثری در جهت ارائهٔ خدمات قضائی و انتظامی مطلوب به شهروندان برداشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول