اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

با متخلفان انتخاباتی برخورد خواهد شد/ دستگاه قضایی در حمایت از حقوق انتخاباتی مردم جدی است

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: دستگاه قضایی با متخلفان انتخاباتی برخوردهای قانونی خواهد کرد و حتی اگر در انتخابات نتیجه نیز به نفع آنان باشد، اگر در پرونده‌های قضایی محکوم شوند، از طریق مراجعی که صحت انتخابات را تأیید می‌کنند در سرنوشت آن‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

با متخلفان انتخاباتی برخورد خواهد شد/ دستگاه قضایی در حمایت از حقوق انتخاباتی مردم جدی است

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات صرفاً به 28 خرداد ماه اکتفا نمی‌کند و مقدمات آن از ماه‌ها قبل توسط دستگاه‌های مختلف فراهم شده است.

وی افزود: دستگاه قضایی نیز مانند باقی دستگاه‌ها وارد این عرصه شده و ستاد پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات را داشته است و امروز هم دستگاه قضایی در روز برگزاری انتخابات حضور پررنگی داشته است و از ابتدای صبح شعب ویژهٔ رسیدگی به تخلفات در کلیهٔ دادسراها فعال بوده‌اند.

قاسمی اظهار کرد: علی‌رغم این‌که دشمن توطئه‌های بسیاری در جهت عدم مشارکت مردم در انتخابات کرده بود، اما با استقبال و حضور پررنگ مردم در انتخابات مواجه بودیم، امیدواریم بتوانیم یک دولت قوی تشکیل دهیم تا هم بتوانیم مشکلات داخلی را حل کنیم و هم در زمینهٔ مناسبات بین‌المللی راهبرد خوبی داشته باشیم.

این مسؤول عنوان کرد: امروز شاهد برگزاری دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بودیم، در سطح استان در رابطه با انتخابات ریاست‌جمهوری تاکنون تخلفی گزارش نشده است، اما در رابطه با شوراها تخلفاتی وجود داشته و منجر به تشکیل پرونده نیز شده است و قریب به 70 نفر در سطح استان تحت تعقیب قرار گرفته‌اند و برخی وسایل نقلیه و مبالغ نیز توقیف شده‌اند.

قاسمی خاطرنشان کرد: بیشتر تخلفات در انتخابات شوراها در استان قزوین در زمینهٔ خرید و فروش رأی بوده است که دستگاه قضایی به‌عنوان تضمین‌کنندهٔ سلامت انتخابات به‌جد در این زمینه ورود کرده است، زیرا یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری سلامت انتخابات بوده و ما امانت‌دار آرای مردم هستیم و به‌عنوان حق‌الناس باید این آرا را پاس بداریم.

وی تصریح کرد: قطعاً دستگاه قضایی با متخلفان برخوردهای قانونی خواهد کرد و حتی اگر در انتخابات نتیجه نیز به نفع متخلفان باشد، اگر در پرونده‌های قضایی محکوم شوند، از طریق مراجعی که صحت انتخابات را تأیید می‌کنند در سرنوشت آن‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین ادامه داد: به هم‌وطنان عزیز توصیه می‌کنیم تا فرصت باقی است در انتخابات شرکت کنند و مشارکت را به ساعات پایانی موکول نکنند.

وی تأکید کرد: همهٔ ما موظف به رعایت قانون هستیم، کاندیداهای شورای شهر و روستا اگر خودشان بخواهند از خط قرمزها عبور کنند، قطعاً نمی‌توانند مجریان خوبی برای قانون یا سیاست‌گذاران مناسبی برای آن منطقه باشند، امیدواریم 28 خرداد 1400 در تاریخ جمهوری اسلامی ماندگار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول