اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

منتخب شورای شهر بیرجند: موافق شفافیت در عملکرد و هزینه‌های شورای شهر هستم

منتخب شورای شهر بیرجندبا تأکید بر اینکه به‌طور قطع موافق شفافیت در عملکرد، مصوبات و هزینه‌های شورای شهر هستم، گفت: رسانه‌ها حافظ نظام و ارزش‌ها هستند لذا باید در جلسات حضور داشته و مصوبات و بودجه‌ها را صادقانه به سمع مردم برسانند.

منتخب شورای شهر بیرجند: موافق شفافیت در عملکرد و هزینه‌های شورای شهر هستم

حجت‌الاسلام محمد مهدی درخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه بیرجند یک شهر فرهنگی و با تمدن اسلامی است، اظهار داشت: به لحاظ فرهنگی مفاخر و علمای بزرگی داریم که متأسفانه به واسطه کم‌کاری برخی نهادهای فرهنگی در حوزه علمیه و دانشگاه‌ها ناشناخته مانده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه باید برای شناسایی مفاخر علمی و فرهنگی اقدامات اساسی انجام دهیم تا آنان را در سطح کشور معرفی کنیم، بیان داشت: همچنین این شهر دارای مکان‌های تاریخی با قدمت زیاد است که برخی ثبت ملی و برخی ثبت جهانی شده‌اند.

منتخب شورای ششم شهر بیرجند وجود آثار تاریخی و فرهنگی کهن و مفاخر علمی را ظرفیت بزرگی برای این شهر دانست و تبیین کرد: باید برای معرفی این مکان‌های تاریخی و جذب گردشگر یک مدل و الگوی موفق تعریف و از  تجربه استان‌هایی که در این زمینه موفق عمل کرده‌اند استفاده کنیم.

فضای سبز متناسب با اقلیم شهر

درخشی در بخش دیگر به زیباسازی و فضای سبز شهری اشاره کرد و گفت: زیباسازی و فضای سبز در شهر ما هزینه فراوان دارد و باید برای این مهم تدبیر اساسی بیندیشیم یعنی فضای سبزی را در این شهر شکل دهیم که مناسب اقلیم این منطقه باشد.

ورود شورای شهر به حوزه خانواده

وی توجه به حوزه خانواده را از برنامه‌های مهم شورای ششم شهر بیرجند ذکر و مطرح کرد: خانواده مهم‌ترین و مقدس‌ترین نهاد در نظام است لذا تشکیل یک شهر آرمانی و مدینه فاضله و شهری که بتواند آرمان‌های انقلاب و نظام را پیاده کند متشکل از همین خانواده خواهد بود.

منتخب شورای ششم شهر بیرجند با اشاره به اهداف حضور خود در انتخابات شورای شهر، بیان داشت: در قانون وظایف متعددی برای شورای شهر پیش‌بینی شده است لذا بنده نیز بر حسب وظیفه و نگرانی و از آنجایی که برخی از وظایف شورای شهر را وظیفه خود می‌دانستم به این عرصه ورود کرد!

درخشی اضافه کرد: به‌عنوان مثال در حوزه علمیه رشته تخصصی کودک و نوجوان را داریم و احساس کردم شهرداری و فضای شهری یک جاهایی خالی از اینگونه متخصصین است و از طرفی با اختیاراتی که شورا دارد می‌شود مقدمات برخی کارهای فرهنگی که در حوزه علیمه به‌دنبال آن هستیم را از ناحیه شورا و شهرداری پیگیری کنیم.

مفهوم از بومی نه اینکه  تنها متولد شهر باشد!

وی گریزی به انتخاب شهردار از سوی اعضای شورای شهر زد و بیان داشت: شهردار باید دارای تخصص و تعهد قوی و دارای تجربه در امور شهری و شهرداری باشد و همچنین با فرهنگ و محیط ما شهر بیرجند آشنا باشد و اگر این موارد را داشته باشد قطعا موفقیت بیشتری حاصل خواهد شد.

منتخب شورای ششم شهر بیرجند به موضوع شهردار بومی اشاره و عنوان کرد: برخی معتقدند شهردار بومی باشد بهتر است قاعدتا باید این نکته را در نظر گرفت که فردی موفق خواهد بود که با فرهنگ جامعه و بومی منطقه آشنایی کامل داشته باشد، منظور از بومی صرف متولد این شهر نیست بلکه اشراف داشتن به فرهنگ و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود شهر است.

اجرای طرح «یاری‌های محلات» با محوریت مساجد

درخشی اعلام کرد: موفقیت یک تیم زمانی خواهد بود که همه جوانب فرهنگی، اقتصادی و زیرساختی را ببیند چنانچه جامعیت نداشته باشد هر چند موفقیت حاصل شود ولی چشمگیر نخواهد بود لذا باید با مشورت سیاست‌های کلان شهری را به بهترین نحو اجرا کنیم.

وی از اجرای طرح «یاری‌های محلات» با محوریت مساجد در شورای ششم خبر داد و افزود: یکی از برنامه‌های جدی ما در شورای شهر این مهم خواهد بود؛ از آنجایی که ارتباط با شهروندان به واسطه گستردگی جمعیت امکان ندارد لذا این طرح را با محوریت مساجد جهت مرتفع کردن نارضایتی‌ها مردم از شورای شهر اجرا خواهیم کرد.

منتخب شورای ششم شهر بیرجند با تأکید بر اینکه برخی دوستان عدالت و مواسات را جابجا گرفتند، توضیح داد: هر کدام از این دو جایگاه و مفهوم خود را دارد؛ مساوات به‌صورت مساوی تقسیم کردن است که خوب نیست، آن عدالت است که حضرت علی(ع) حکومت را بر مبنای آن تشکیل داد و به شهادت رسید لذا ما هم باید شعارمان عدالت باشد!

درخشی با بیان اینکه ما خدمتگذار مردم هستیم و برای خدمت به این عرصه آمده‌ایم، تبیین کرد: قطعا حق این مردم است که بدانند اعضای شورای شهر چه تصمیمی برای شهرشان می‌گیرند لذا باید شفافیت چه از لحاظ مالی و چه برنامه‌ای را اجرا کنیم، وقتی مسائل و برنامه‌ها به‌صورت شفاف و روشن مطرح شود موضع تهمت را از خود و شورای شهر برمی‌داریم.

موافق شفافیت هستم

وی با تأکید بر اینکه به‌طور قطع موافق شفافیت در عملکرد، مصوبات و هزینه‌های شورای شهر هستم، اضافه کرد: رسانه‌ها حافظ نظام و ارزش‌ها هستند لذا باید در جلسات حضور داشته و مصوبات و بودجه‌ها را صادقانه به سمع مردم برسانند.

منتخب شورای ششم شهر بیرجند اجرای طرح «تعالی خانواده» را از دیگر طرح‌های پیشنهادی ذکر و مطرح کرد: این طرح یک طرح جامع است و تمام افراد و شهروندان در این طرح قرار می‌گیرند و متناسب با هر سن و سال در قالب این طرح برنامه خواهیم داشت.

درخشی بیان داشت: در شورای ششم از تمام افرادی که برای این عرصه کاندید شدند دعوت خواهیم کرد و اگر تمایل داشته باشند برنامه‌هایشان را برای اجرا به شورا بدهند یا به‌عنوان اعضای مشورتی در برنامه‌های شورای شهر حضور یابند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قبل از انتخابات نیز با مردم ارتباط داشته‌ام و از زمانی که فعالیت شورای ششم رسما آغاز شود ارتباط‌مان را با مردم همچنان ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول