اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

منتخب شورای شهر بیرجند: عدم ارتباط‌ با مردم؛ مهم‌ترین ضعف شورای پنجم/ به شهردار بومی رأی می‌دهم

منتخب شورای ششم شهر بیرجند مطرح کرد: شورای فعلی شهر بیرجند به لحاظ درآمدزایی برای شهر با اجرای پروژه‌های مهم در این زمینه اقدامات شایسته و قابل تقدیری انجام داده اما مهم‌ترین ضعف و انتقادی که به این شورا وارد بوده نداشتن ارتباط با مردم بود.

منتخب شورای شهر بیرجند: عدم ارتباط‌ با مردم؛ مهم‌ترین ضعف شورای پنجم/ به شهردار بومی رأی می‌دهم

فرید فروزانفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، پیرامون مسائل مهم مدیریت شهری، اظهار داشت: مدیریت شهری مسائل متفاوت و متغییری دارد که به نظر می‌رسد در شهر بیرجند یکی از مشکلات عمده، عدم مدیریت یکپارچه مدیریت شهری است.

وی با اشاره به اینکه شوراها نماد مردم‌سالاری هستند، تصریح کرد: متأسفانه از ابتدای تأسیس شوراهای شهری کانون شوراها مقداری ناکارآمد و بخشی از مسئولیت‌ها و اختیارات از شوراها گرفته شده است.

منتخب شورای ششم شهر بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر در شوراها توانمندی مدیریت تمام شهر وجود ندارد، تصریح کرد: نبود مدیریت یکپارچه شهری سبب دوباره‌کاری برخی از امور شده که به صلاح شهر نبوده و یک سری هزینه‌هایی را برای شهر به بار می‌آورد ولی اگر شوراها بتوانند دیگر ارگان‌های مرتبط با مدیریت شهری را گرد هم جمع و نظرات آن‌ها را با یکدیگر هم سو سازند می‌توانیم شهر بهتر و کارآمدتری داشته باشیم.

علت حضور در انتخابات شورای شهر

فروزانفر با اشاره به اهداف ورود خود به انتخابات شورای شهر، گفت: شهر بیرجند نیازمند به یک سری اقدامات فنی و اصولی بود که بنده بنا به تخصص و تجربه‌ای که در این زمینه داشته‌ام به عرصه انتخابات شورای شهر بیرجند وارد شدم.

وی با اشاره به اینکه یک سری مشکلات و مسائل در شهر وجود دارد اما باید به عمق مسائل ورود پیدا و آن‌ها را بررسی کنیم که از جمله این مسائل می‌توان به بی‌هویتی در روند مدرن شدن اشاره کرد و افزود: متأسفانه ریشه بسیاری از مشکلات همین بی‌هویتی بوده و هر شهری دارای مؤلفه‌هایی است که آن را از سایر شهرها متمایز می‌سازد و باید به این مؤلفه‌ها توجه شود.

منتخب شورای ششم شهر بیرجند ادامه داد: بی‌هویتی در شهرها سبب نداشتن حس تعلق و در نتیجه بی‌مسئولیتی شهروندان و عدم امنیت شهری می‌شود.

فروزانفر به اهمیت مشارکت مردم در مدیریت شهری اشاره و اضافه کرد: اگر حلقه مفقوده مدیریت شهری و مشارکت مردم ایجاد شود و مردم در تصمیماتی که برای شهر اخذ می‌شود مشارکت داشته باشند بسیار اهمیت دارد.

عدم ارتباط‌گیری با مردم؛ مهم‌ترین ضعف شورای پنجم

وی پیرامون اراضی پادگان و معضلات به‌وجود آمده، توضیح داد: این یک مشکل درون‌سازمانی است، در ظاهر توافقاتی که فی ما بین اداره راه و شهرسازی و پادگان وجود داشته محقق نشده و بخشی از زمین‌ها در این محدوده آزاد نشد بنابراین باید این توافقات انجام شود تا این اراضی آزاد شود.

منتخب شورای ششم شهر بیرجند مطرح کرد: شورای فعلی شهر بیرجند به لحاظ درآمدزایی برای شهر با اجرای پروژه‌های مهم در این زمینه اقدامات شایسته و قابل تقدیری انجام داده اما مهم‌ترین ضعف و انتقادی که به این شورا وارد بوده نداشتن ارتباط با مردم و روابط عمومی قوی بوده اما در مجموع عملکرد شورای فعلی شهر بیرجند قابل قبول است.

فروزانفر در خصوص شفاف‌سازی و رسانه‌ای کردن قردادها و مصوبات شورای شهر، تبیین کرد: نمی‌خواهم در این مورد به شعار دادن اکتفا کنم زیرا معتقدم برخی از موضوعات شهری وجود دارد که اگر زودتر از موعد اعلام شود سبب کندی در اجرای پروژه‌ها و دیگر مسائل می‌شود بنابراین باید تصمیمات شورا به‌صورت منطقی و درست شفاف‌سازی شود.

به شهردار بومی رأی می‌دهم

وی نخستین اقدام شورای شهر را انتخاب شهردار اعلام و اضافه کرد: در گام نخست به نظرم باید شورای شهر تعاملات خود با مردم را آغاز و از نظرات مردم استفاده کند زیرا نظام آشتی با مردم می‌تواند راهگشا باشد.

منتخب شورای ششم شهر بیرجند ادامه داد: اگر شرایط برابری برای انتخاب شهردار در بین افرادی که برای این منظور مد نظر بوده وجود داشته باشد به شهردار بومی رأی می‌دهم زیرا شناخت بهتری از پیشینه شهر داشته و بهتر می‌تواند با این شناخت برای آینده شهر اقدام کند.

فروزانفر با بیان اینکه شهرداری کار پیچیده و سختی بوده و باید حتما شهردار دارای سابقه کاری در این زمینه باشد، تصریح کرد: سیستم کار شهری با تمام سیستم مدیریت شهری متفاوت است.

«بیرجند» را به کشور معرفی معرفی کنیم

وی با بیان اینکه شهر بیرجند از نظر موقعیت جغرافیایی دارای موقعیت زیاد خوبی نبوده اما به نظر می‌رسد این شهر باید بیشتر در سطح کشور معرفی شود، تأکید کرد: این اقدام بیشتر بر دوش رسانه‌ها بوده که در این راستا باید ویژگی‌های خاص شهر شناسایی و مورد معرفی قرار گیرد.

منتخب شورای ششم شهر بیرجند ادامه داد: یکی از اقداماتی که می‌توان برای معرفی شهر بیرجند انجام داد نامگذاری یک روز خاص به این نام بوده که این موضوع می‌تواند سبب جذب گردشگر و افزایش درآمد شهری شود که البته این امر جزو وظایف شهرداری نبوده اما می‌توان با تشکیل میز مدیریت شهری به این مهم دست یافت.

فروزانفر گفت: مفهومی به‌نام سرانه وجود دارد که به‌طور قطع با مدیریت شهری می‌توان سرانه‌ها را محاسبه، فضاها و خدمات مختلف شهری را یکسان‌سازی و عدالت را در این راستا برقرار کرد.

با نگاه عدالت‌محور مشکلات حل می‌شود

وی بیان داشت: در شمال شهر بیرجند کمبودهایی وجود دارد که البته جزو وظایف شهرداری و شورای شهر نبوده ولی مردم همواره آن را از چشم شورای شهر می‌بینند که با نگاه عدالت‌محور می‌توان مشکلات را مرتفع کرد.

منتخب شورای ششم شهر بیرجند با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد یکی از مشکلات عمده‌ای که شورا در آن سردرگم بوده نبود برنامه مدون است، افزود: اگر این برنامه مدون وجود داشته باشد مشخص می‌شود اقدامات شورای گذشته در حال حاضر در کجا قرار دارد و شورای کنونی در این چهار ساله باید به کجا برسد و بهتر بر روی امور برنامه‌ریزی کند.

دست نیاز به سمت مردم دراز می‌کنیم

فروزانفر مطرح کرد: یکی از عوامل موفقیت شورای شهر در کنار مردم بودن است بدین معنا که بستر همراهی مردم ایجاد شود و با این مهم کارها راحت‌تر انجام و ایده‌های بسیار خوبی می‌توان از مردم گرفت.

وی در پایان با تأکید بر اینکه برای اجرای بهتر برنامه‌ها در شورای شهر دست نیاز به سمت مردم دراز می‌کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های شهری افزایش یافته به نظر می‌رسد همراهی مردم در اجرای بهتر پروژه بیش از گذشته اهمیت دارد و این امر نیاز به درک صحیح امور توسط مردم و میزان مشارکت آن‌ها با شورا و شهرداری بیرجند دارد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول