اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تکمیل پروژه‌های آموزشی خراسان‌جنوبی نیازمند اعتبار ۳۰ میلیاردی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: هم‌اکنون ۲۱۶ طرح با ۵۷۵ کلاس درس در استان در دست اجرا است که برای تکمیل آن به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

تکمیل پروژه‌های آموزشی خراسان‌جنوبی نیازمند اعتبار ۳۰ میلیاردی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود چاوشان ظهر امروز در مراسم بازدید معاون عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی از مدرسه خیرساز اوتیسم واقع در مهرشهر بیرجند، اظهار داشت: به‌دلیل مهاجرت گسترده به شهر بیرجند در مرکز استان با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه با وجود مشکلات اقتصادی بیشتر مردم در شمال شهر ساکن شده‌اند، بیان داشت: با این روند مشکلات آموزشی چند برابر شده و برای ساخت مدرسه در شمال شهر با مشکلات متعددی از جمله کمبود زمین مواجه‌ایم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی از افزوده شدن ۲۴ کلاس درس تا مهرماه امسال به فضای آموزشی استان خبر داد و بیان داشت: مدرسه ۱۲ کلاسه شهید مدافع حرم بصیری‌پور با یک هزار و ۹۰۰ متر مربع و مدرسه ۱۲ کلاسه قلم چی با یک هزار و ۷۰۰ متر مربع مساحت تا مهرماه آماده بهره‌برداری هستند.

چاوشان با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۱۶ طرح با ۵۷۵ کلاس درس در استان در دست اجرا است که برای تکمیل آن به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اضافه کرد: این تعداد ۲۸ طرح با ۱۱۰ کلاس درس در بیرجند در حال احداث است که در مجموع ۲۷ هزار و ۱۷۳ متر مربع مساحت دارند.

وی با بیان اینکه مدرسه خیرساز اوتیسم مهرشهر بیرجند با ظرفیت ۶ کلاس درس توسط یکی از خیرین در فضایی بالغ بر ۶۷۰ مترمربع در حال ساخت است، اضافه کرد: مبلغ قرارداد این پروژه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برای این پروژه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال ۹۹ جذب شده که از این مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تأمین اعتبار شده و پیش‌بینی می‌شود مدرسه اوتیسم مهرشهر تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

چاوشان خاطرنشان کرد: ظرفیت مدرسه به جهت فضای استاندارد ۶۰ دانش‌آموز است لذا امیدواریم این مدرسه خیرساز قدمی خیر برای دانش‌آموزان اوتیسمی شمال شهر بیرجند باشد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول