اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کاهش ورود به زندان و جمعیت کیفری زندان‌ها

رئیس کل دادگستری استان زنجان کاهش ورود به زندان و جمعیت کیفری زندان‌ها را از سیاست‌های دستگاه قضایی اعلام کرد و گفت: برای تحقق این امر نیازمند همکاری اداره زندانها با محاکم و ارتباط مستمر و تنگاتنگ اداره زندان‌ها با قضات هستیم.

کاهش ورود به زندان و جمعیت کیفری زندان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار با سرپرست جدید اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان اظهار کرد: توجه به اشتغال زندانیان در کنار حرفه‌آموزی باید رویکرد اداره زندان‌های استان باشد که برای این امر نیازمند تعامل و همکاری با برخی نهادها و سازمان‌ها برای بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌ها در راستای حرفه‌آموزی هستیم.

وی با بیان اینکه توجه به امور زندانیان و معیشت زندانیان موضوع دیگری است که در مدیریت جدید باید مورد توجه قرار بگیرد، بیان کرد: تقویت انجمن حمایت از زندانیان و بنیاد تعاون، دو زیر مجموعه اداره زندان‌ها برای ارائه خدمات و تأمین نیازها در حوزه معیشت خانواده زندانیان امری ضروری است.

رئیس شورای قضایی استان زنجان بر تقویت شعبه ویژه زندان شورای حل اختلاف مستقر در زندان تأکید کرد و گفت: بهره‌گیری از ریش سفیدان و معتمدین  برای سازش در پرونده‌ها خصوصا پرونده‌های که قابلیت صلح و سازش دارند در دستور کار قرار بگیرد.

صادقی نیارکی کاهش ورود به زندان و جمعیت کیفری زندان‌ها را از سیاست‌های دستگاه قضایی برشمرد و افزود: برای تحقق این امر نیازمند همکاری اداره زندان‌ها با محاکم و ارتباط مستمر و تنگاتنگ اداره زندان‌ها با قضات هستیم که امیدواریم با همکاری دو مجموعه به توفیقات خوبی دست پیدا کنیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان بازدید مسؤولان قضایی و قضات استان به صورت گروهی و به تفکیک حوزه‌ها از زندان و بررسی مشکلات زندانیان در قالب دیدار چهره به چهره را از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار دادگستری استان بیان کرد و گفت: با اجرای این سیاست در استان شاهد کاهش آمار جمعیت کیفری زندان‌های استان هستیم که با قوت و بیشتر از گذشته باید این برنامه انجام شود.

در این دیدار حجت‌الاسلام حسین بنیادی سرپرست جدید اداره کل زندان‌های استان زنجان ضمن تقدیر و تشکر از ارشادات و مساعدت‌های دادگستری استان و همکاران قضایی از اداره زندان‌ها در اجرای سیاست‌های سازمان گفت: در بررسی و بازدید میدانی در چند روز آغاز کاری در استان شاهد اقدامات بسیار اثرگذار و مهم در حوزه زندان و زندانیان و همینطور خانواده زندانیان بودم که این امر با حمایت دستگاه قضایی محقق شده است.

وی از آمادگی اداره زندان‌ها برای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های قوه قضاییه در دوره مدیریت جدید خبر داد و گفت: برنامه‌های مدون و اثر گذاری برای تحقق این سیاست‌ها تدوین شده که با اولویت اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول