اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ظرفیت سیاسی و اجتماعی نماز جمعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: نماز جمعه ظرفیت خوبی در حوزه اجتماعی و سیاسی دارد که باید بیش از گذشته مورد استفاده قرار بگیرد.

ظرفیت سیاسی و اجتماعی نماز جمعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام و المسلمین جواد حاج‌ علی‌اکبری پیش از ظهر امروز در همایش ائمه جمعه استان فارس به برگزاری نماز جمعه و توجه به آن تاکید کرد. 

وی با بیان اینکه نماز جمعه نعمتی است که باید سپاسگزار آن باشیم، اظهار داشت: نماز جمعه ظرفیت خوبی در حوزه اجتماعی و سیاسی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه استان فارس یکی از استان‌های پهناور در حوزه برگزاری نماز جمعه است، افزود: در مدت اخیر تعدادی حوزه به حوزه‌های اقامه‌کننده نماز جمعه استان اضافه شده و در این استان بیشترین نماز جمعه اقامه می‌شود. 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به انتخابات اخیر و انتخاب مردم بیان کرد: انتخابات به منزله بیعت مردم با ولی امر مسلمین است و مردم با حضور و مشارکت خود این بیعت را تجدید کردند. 

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه امروز امیدی دوباره در مردم برانگیخته شده است، عنوان کرد: با تشکیل دولت قوی و مردمی امید در مردم زنده شده است. 

عمده اعتبارات صرف ساخت و ساز مصلاها شده است

رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس نیز در این همایش گفت: جذب اعتبار در این 10 سال در‌ مرکز استان 20 میلیارد تومان بوده که عمده صرف ساخت‌وسازها و مصلاها شده است. 

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ملک مکان، با بیان اینکه 16 نهاد نماز جمعه جدید در این 10 سال در استان فارس ایجاد شده است، افزود: 6 مصلا به مرحله بهره‌برداری رسیده که البته نیاز به تکمیل دارد، تکریم ائمه جمعه پیشکسوت و تشویق ائمه جمعه جوان نیز در این 10 سال مورد توجه بوده است. 

ملک‌مکان با اشاره به اقدامات انجام شده بیان کرد: اجرای طرح مواسات درون تشکیلاتی برای نخستین بار، قرار دادن بخش اختصاصی خبر به نماز جمعه؛ برگزاری همایش‌های استانی و شهرستانی و غیره از جمله اقدامات انجام شده است. 

مردم مسیر ناب انقلاب اسلامی را پسندیدند

 آیت‌الله لطف‌الله دژکام صبح امروز در همایش ائمه جمعه استان فارس با اشاره به انتخابات 28 خردادماه اظهار داشت: ملت ایران در این انتخابات نشان داد که اسلام و ارزش‌های اسلامی برای آنها از همه چیز مهم‌تر است. 

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه یک خانواده و جمعی از سربازان امام زمان هستیم که هر یک به نوعی در حال خدمتیم گفت: فضایی در انتخابات ایجاد شده و مردم با انتخاب خود اعلام کردند مسیر ناب اتقلاب اسلامی و مقاومت در مقابل کفر و ظلم را می‌پسندند. 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه از 8 سال پیش گفتمانی در کشور ایجاد شده که عده‌ای به مقاومت گرایش دارند و عده‌ای به سازش افزود: در این انتخابات مردم نشان دادند که پای انقلاب خود محکم ایستاده‌اند.

دژکام با تاکید بر اینکه انتخاب مردم مسیر مقاومت و آینده ما روشن است بیان کرد: نباید بگوییم که از فردا همه چیز درست می‌شود بلکه از فردا همه چیز درست می‌کنیم؛ ملت و دولت با هم این کار را انجام می‌دهند.  

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی هم مطرح کرد که می‌خواهد دولتی مردمی ایجاد کند، تصریح کرد: حالا موقع ایستادگی است، اصلاح ریشه‌ای و اساسی اقتصاد صبر می‌خواهد.  

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مقاومت و استقامت را باید گفتمان‌سازی کرد خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هم فرمودند که صبر باید در جامعه گفتمان‌سازی شود. 

دژکام گفت: باید حواسمان باشد که جهت‌گیری صحیح و سالم آیت‌الله رئیسی را با برخی از صحبت‌ها خراب نکنیم.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول