اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

جشن میلاد امام رضا(ع) با حضور رییس جمهور منتخب در حرم مطهر رضوی + فیلم و عکس

امروز جشن میلاد امام رضا(ع) با حضور رییس جمهور منتخب در حرم مطهر رضوی با حضور پرشور مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد،آیت الله رییسی در جوار بارگاه رضوی قول داد کرامت انسانی همه مردم را در دولت خود مورد توجه قرار دهد و رییس جمهور همه مردم ایران باشد.

جشن میلاد امام رضا(ع) با حضور رییس جمهور منتخب در حرم مطهر رضوی + فیلم و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، صحن و سرای منور رضوی امروز همزمان با ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) میزبان جمع زیادی از مشهدی‌ها و هموطنانی از اقصی نقاط کشور است؛ همه آمده‌اند تا در جشن میلاد ولی نعمتشان شرکت کنند، اما این جشن امروز یک میهمان ویژه دارد، آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری منتخب مردم امروز به مشهد آمده تا برای مردمی که با رای قاطع آنان رییس جمهور شده است از جوار امام مهربانی ها حرف بزند.

استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری  اجتماعی بر روی فرش‌ها در صحن‌های حرم مطهر و مصرف مواد ضدعفونی دست و سطوح از جمله دستورالعمل‌های بهداشتی است که توسط آستان قدس رضوی در حال اجرا است.

آیت الله رییسی، رییس جمهوری منتخب حدود ساعت ۱۵ امروز وارد مشهد تا در مراسم امروز حرم مطهر رضوی شرکت کند و از کنار بارگاه منور رضوی با مردمی که با رای قاطع او را برای انجام مسئولیت بزرگ ریاست جمهوری انتخاب کرده بودند، سخن بگوید.

این حضور با دعوت تولیت آستان قدس رضوی صورت پذیرفت؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی ۳۰ خردادماه در تماس تلفنی با آیت الله رییسی، پیروزی‌اش را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت و از وی برای سخنرانی در جشن میلاد امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی دعوت کرد.

قرار مردم ساعت ۱۸ در صحن پیامبر اعظم(ص) است، البته بلندگوها و تلویزیون‌های سایر صحن‌ها نیز برنامه را برای زائران در سایر صحن‌ها نیز پخش می‌کند.

بعد از اجرای شعر و سرود و مدیحه سرایی، تولیت آستان قدس رضوی که میزبانی این جشن را بر عهده دارد به جایگاه می‌رود و بعد از تبریک مجدد به رییس جمهور منتخب، نکاتی در باب کرامت انسان و اهمیت ایجاد اشتغال برای رفع مشکلات مردم عنوان می‌کند.

حجت الاسلام‌والمسلمین احمد مروی اظهار می‌کند: خداوند انسان را کرامات داده و به انسان کرامت بخشید و به هیچ مخلوقی جز انسان این کرامت را نداده است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه کرامت به بزرگی بخشیدن، بندگی و بزرگ‌منشی معنا شده است، ادامه می‌دهد: در زیارت جامعه کبیره اصول کرامت انسانی معرفی شده است؛ امامان ما موقع صرف غذا سفره انداختند امام به خدام امر کردند شما هم سر سفره من بنشینید یکی از خدمه گفت آقا چه ضرورتی دارد خدمه سر سفره شما بنشینند و حضرت به او اعتراض کردند و فرمودند خدا و پدر و مادر ما یکی و پاداش ما در روز قیامت بستگی به اعمال ما دارد.

تولیت استان قدس رضوی خطاب به رئیس جمهور منتخب می‌گوید: خداوند کرامت را برای انسان‌ها مقدر کرده است، دغدغه‌هایی مانند فقر، بیکاری، مشکل ازدواج و مسکن با کرامت خدادادی انسان منافات دارد. مردم ایران شایسته بهترین خدمت‌ها هستند، مردم صبور و انقلابی ایران شایسته بهترین و آرام‌ترین زندگی هستند و شرایطی که امروز دارند با کرامت آنان ناسازگار است.

تولیت آستان قدس رضوی با استناد به روایتی از امام صادق(ع)، اشتغال را لازمه تحقق کرامت انسانی عنوان می‌کند: مردم ما دغدغه‌ها دارند و این شایسته کرامت مردم نیست، ما باید کرامت مردم را حفظ کنیم با تلاش و کار شبانه‌روزی این مردم عزیز و وفادار وصبور خدمت کنیم.

آیت الله رییسی در میان غریو شادی و شعارهای مردم به جایگاه می‌آید و مردم او را یاور رهبر خطاب می‌کنند.

رییس جمهور منتخب انسان را گل سرسبد عالم خلقت توصیف می‌کند و در بخشی از صحبت‌های خود ابراز می‌کند: دولت اسلامی خدمتگزار مردم است نه منت‌گزار؛ مردم رای به تحول دادند و خواست مردم این است که ما به عنوان دولت اجازه ندهیم حقی از انها ضایع شود و من بعنوان نماینده این مردم اجازه نخواهم داد هیچ حقی از این مردم ضایع شود.

وی با اشاره به تبعیضی که دولت در ادوار گذشته نسبت به منتقدین یا افرادی که هم سلیقه نبودند، روا داشت، این موضوع را مورد نقد قرار داده و بر شایسته‌سالاری در همه لایه‌های دولت خود تاکید کرده و می‌گوید: من خدمتگزار همه مردم هستم چه آنهایی که به من رای دادند، چه آنهایی که رای‌شان به من نبود و چه آنهایی که در انتخابات شرکت نکردند، من رییس جمهور همه مردم ایران هستم.

مردم شور و شعف خود را از شنیدن حرف‌هایی که شاید سالهاست آرزوی شنیدنش را دارند، به شعف می‌آیند و بین صحبتهای رییس جمهور منتخبشان ابراز احساسات می‌کنند.

آیت الله سیدابراهیم رییسی در انتخابات ریاست جمهوری توانست ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای از مجموع ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و چهار رای ماخوذه را از آن خود کند و امروز به عنوان رییس جمهوری منتخب همه مردم ایران سخنران این جشنواره ایران کوچک در بارگاه منور رضوی است.

========================

گزارش از: معصومه مومنیان

=======================

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول