اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فقر و بیکاری با کرامت خدادادی انسان منافات دارد/ حفظ کرامت مردم با تلاش و کار شبانه‌روزی

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به رئیس جمهور منتخب گفت: فقر، بیکاری، دغدغه زندگی، ازدواج و مسکن با کرامت خدادادی انسان منافات دارد، مردم ایران شایسته بهترین خدمت‌ها هستند.

فقر و بیکاری با کرامت خدادادی انسان منافات دارد/ حفظ کرامت مردم با تلاش و کار شبانه‌روزی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی عصر امروز در مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی اظهار کرد: خداوند انسان را کرامات داده و به کسی جز انسان این کرامت را نداده است، کرامت به بزرگی بخشیدن، بندگی و بزرگ منشی معنا شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در زیارت جامعه کبیره اصول کرامت انسانی معرفی شده است، ادامه داد: امامان ما زمان صرف غذا سفره انداختند، امام به خدام امر کردند شما هم سر سفره من بنشینید، یکی از خدمه می‌گوید آقا چه ضرورتی دارد خدمه سر سفره شما بنشینند، حضرت به او اعتراض کردند و گفتند خدا و پدر و مادر ما یکی و پاداش ما در روز قیامت بستگی به اعمال ما دارد.

وی با بیان اینکه این عزت دادن به معنی کرامت بخشیدن است، ادامه داد: روزی امام رضا(ع) وارد حمام شدند کسی که امام را نمی‌شناخت، از امام تقاضا کرد که مرا کیسه بکشید و امام هشتم با کمال بزرگواری و کرامت تقاضای وی را پذیرفتند و مشغول دلاکی می‌شوند، در میان عمل مرد حضرت را می‌شناسد و عذرخواهی می‌کند اما امام به دلاکی خود ادامه می‌دهند و این کرامت بخشیدن به انسان‌هاست.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه انسان کریم کسی را رد نمی‌کند و کسی را دست خالی برنمی‌گرداند، خطاب به حضار گفت: مطمئن باشید کسی از این درگاه با عظمت ناامید برنمی‌گردد، خداوند کریم است و امامان مظهر این صفت هستند، بنابراین هر چه می‌خواهید از ائمه اطهار بگیرید.

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به رئیس جمهور منتخب اظهار کرد: خداوند کرامت را برای انسان‌ها مقدر کرده است و فقر، بیکاری، دغدغه زندگی، ازدواج و مسکن با کرامت خدادادی انسان منافات دارد، مردم ایران شایسته بهترین خدمت‌ها هستند.

وی عنوان کرد: مردم صبور و انقلابی ایران شایسته بهترین و آرام‌ترین زندگی هستند و شرایطی که امروز دارند با کرامت آنان ناسازگار است.

حجت الاسلام مروی خاطرنشان کرد: روزی امام صادق(ع) در بازار بودند که گفتند مردم بشتابید به سوی کسب کرامت و عزت و مردم گفتند منظور شما از کرامت چیست؟ و ایشان گفتند کار کنید.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: ما باید کرامت مردم را حفظ کنیم و با تلاش و کار شبانه‌روزی به این مردم عزیز، وفادار و صبور خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه از بهترین نیروها، نیروهای کارآمد و دلسوز و تحصیلکرده است که در کشور فراوان داریم، عنوان کرد: با سعه صدر و تعاملی که از رئیس جمهور منتخب سراغ داریم بهترین نیروها را به خدمت خواهند گرفت.

حجت الاسلام مروی ادامه داد: همه مردم و مسؤولان در هر سطحی که هستند وظیفه دینی، انسانی و اخلاقی دارند که این دولت جدید را کمک کنند، چرا که تقویت دولت، تقویت ملت است و تقویت ملت، تقویت نظام است، اگر یک نفر از این کشتی، کشتی را آسیب برساند همه سرنشینان غرق می‌شوند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: بنابراین از نظر عقلی و منطقی تکلیف انسانی و شرعی اقتضا می‌کند با تمام وجود و امکانات دولت جدید را یاری کنیم و شاهد رفع نگرانی‌ها، دغدغه‌ها، بیکاری و گرانی شویم.

وی گفت: مردم اهل مقاومت هستند و اگر احساس کنند مسؤولان نسبت به آنان شب و روز نمی‌شناسند، همه سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

حجت الاسلام مروی در پایان خطاب به امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: ما از شما امام رئوف، درخواست داریم که این خادم خودتان را در این مسئولیت بزرگ و سنگین یاری بفرمایید.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول