اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سازمان‌های غیر دولتی قرقیزستان موظف به ارائه گزارش مالی شدند

پارلمان قرقیزستان قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن سازمان‌های غیر دولتی غربی موظف خواهند بود تا گزارش از گردش مالی خود را به دولت ارائه کنند.

سازمان‌های غیر دولتی قرقیزستان موظف به ارائه گزارش مالی شدند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، امروز پارلمان قرقیزستان قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن سازمانهای غیر دولتی غربی موظف خواهند بود تا گزارش از گردش مالی خود را به دولت ارائه کنند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان پارلمان قرقیزستان قانونی را تصویب کردند که طبق آن سازمان های غیردولتی باید گزارش دهند که درآمد آنها از کجا تأمین می‌شود و برای چه هزینه می‌شود.

پیش نویس قانون گزارشگری مالی توسط سازمان های خصوصی غربی با رای 83 نماینده موافق و 10 رای مخالف تصویب شد.

توجه داشته باشید که این موضوع در زمان ریاست جمهوری «سورنبای جین بیک اف» تهیه شده است و این قانون یکی از بحث برانگیزترین لوایح در هفت سال گذشته است.

هر چند این قانون امروز به تصویب پارلمان این کشور رسید اما برخی از مقامات قرقیز از جمله معاون پارلمان این کشور معتقد است: تصویب این لایحه خسارت زیادی به کل کشور وارد خواهد کرد.

به گفته این افراد که اکثرا طرف دار غرب هستند: تصویب آن منجر به بسته شدن بسیاری از سازمانهای غیرانتفاعی خواهد شد و سازمانهای بین المللی فعالیتهای خود را در جمهوری قرقیزستان محدود می‌کنند. بنابراین شهروندانی که در این پروژه ها استخدام می‌شوند شغل خود را از دست می‌دهند که منجر به بیکاری بیشتر شهروندان می‌شود.

برای ایالات متحده، منطقه آسیای مرکزی همانند گذشته، هم از لحاظ ژئوپولیتیکی و هم اقتصادی مهم است، اما مهمتر از همه به‌لحاظ استراتژیکی، ضمن استفاده از اهرم‌های سیاسی و اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای مثال، در سال 2017، لایحه کمک‌های خارجی برای سال بعد (عملیات خارجی، و برنامه‌های مرتبط با قانون تخصیص بودجه) که شامل 2.5 میلیارد دلار برای پروژه‌های دموکراتیک در آسیای مرکزی است، در کنگره ایالات متحده تصویب شد، علاوه بر این، سالانه به‌منظور بهبود نظام قضایی، توسعه، آزادی رسانه‌ها و سازمان‌های غیردولتی، پول زیادی برای کشورهای اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول