اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

انتقاد امام جمعه شهرضا از بی‌توجهی به امامزاده شاهرضا

امام جمعه شهرضا با انتقاد از کم توجهی مسؤولان استان اصفهان نسبت به امامزاده شاهرضا(ع) گفت: مانع‌تراشی‌های بسیاری در طرح جامع امامزاده شاهرضا وجود دارد و در این چند سال ضرر بسیاری کرده است.

انتقاد امام جمعه شهرضا از بی‌توجهی به امامزاده شاهرضا

حجت‌الاسلام سید نعمت‌اله صالح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با بیان اینکه مکانی شریف‌تر از حرم امامان معصوم نیست، اظهار داشت: به برکت امام هشتم و حضرت معصومه(س) در گوشه و کنار کشور بستگان و نوادگان امام موسی بن جعفر را داریم، باید قدر امامزاده‌ها و حرم امامان معصوم را بدانیم و خدا را شکر کنیم در چنین وضعیتی زندگی می‌کنیم.

امام جمعه شهرضا با انتقاد از کم توجهی مسؤولان استان اصفهان نسبت به امامزاده شاهرضا(ع) افزود: این امامزاده می‌تواند به یک مرکزی بزرگ فرهنگی، مذهبی و معنوی تبدیل شود و از مسؤولان استان و شهرستان شهرضا انتظار داریم با توجه به عظمت این امامزاده و قبور شهدا و سرداران بزرگ بیشتر به توسعه و عمران آن توجه کنند.

وی با تأکید بر اینکه امامزاده شاهرضا(ع) باید به یک مجتمع ملی و مذهبی در کشور تبدیل شود، گفت: در این امامزاده باید امکانات فرهنگی و رفاهی ایجاد شود تا زائران از آن استفاده کنند.

 

صالح با بیان اینکه امامزاده شاهرضا(ع) قطب فرهنگی جنوب استان اصفهان است، اضافه کرد: با وجود ظرفیت گردشگری مذهبی موجود در امامزاده شاهرضا(ع) می‌طلبد به عنوان قطب گردشگری مذهبی در استان اصفهان معرفی شود.

امام جمعه شهرضا ادامه داد: مسافران در سفر به جنوب کشور برای زیارت امامزاده شاهرضا و قبور شهدا و به ویژه مزار شهید همت به این امامزاده مراجعه می‌کنند اما جای تأسف است که کمتر به ساخت و ساز و مسائل عمرانی امامزاده توجه شده است.

وی عنوان کرد: مراکز رفاهی و سالن اجتماعات در امامزاده شاهرضا وجود ندارد، امسال در شب‌های قدر به دلیل سردی هوا مشکل داشتیم در ماه محرم هم مشکل داریم، یک سالن ۲ هزار نفری برای برگزاری مراسم و دعا در این امامزاده وجود ندارد، چرا مسؤولان بی‌فکر هستند و توجه به این مسائل نمی‌کنند.

صالح با اشاره به نبود سالن مطالعه در امامزاده شاهرضا(ع) گفت: طرح جامع امامزاده شاهرضا چندین سال است که معطل مانده است و ادارات اوقاف، میراث فرهنگی و شهرداری به عنوان متولی با هم هماهنگ نیستند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه مردم به دلیل کم توجهی به امامزاده گلایه می‌کنند، افزود: به دلیل کم توجهی به مسائل عمرانی کمک‌های مردمی به امامزاده شاهرضا کم شده است، ۵ سال پیش با کمک‌های مردمی می‌توانستیم یک سالن ۲ هزار نفری ایجاد کنیم اما امروز همان پول از ارزش افتاده است و هزینه طراحی و نقشه‌کشی هم نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ادارات متولی امامزاده باید کمیته مشترکی برای تائید طرح جامع امامزاده شاهرضا تشکیل دهند، ادامه داد: شهرداری شهرضا می‌گوید طرح جامع امامزاده شاهرضا باید با طرح تفصیلی شهر هماهنگ باشد.

صالح با انتقاد از اینکه هیأت امنای امامزاده شاهرضا(ع) هیچ اختیاری ندارند و هر تصمیمی برای امامزاده باید در درجه اول به تأیید اداره اوقاف شهرضا و سپس اوقاف استان اصفهان برسد، بیان کرد: مانع‌تراشی‌های بسیاری در طرح جامع امامزاده شاهرضا وجود دارد و در این چند سال ضرر بسیاری کرده است.

امام جمعه شهرضا با اشاره تعدد مراکز مراکز تصمیم‌گیری برای طرح جامع امامزاده شاهرضا عنوان کرد: ۸۰۰ شهید در جوار امامزاده شاهرضا به خاک سپرده شدند اگر فقط پدر و مادر این شهدا بخواهند در مراسمی در این امامزاده جمع شوند، سالنی وجود ندارد.

 

وی با انتقاد از اینکه چرا مردم شهرضا باید از بی‌توجهی مسؤولان استان نسبت به امامزاده شاهرضا ضرر ببینند، خاطرنشان کرد: رؤسای اوقاف ماندگار نیستند و یک رئیس جدید تا به شهرضا بیاید و با موقوفات و امامزاده‌ها و مساجد این شهر آشنا شود، دوره مدیریت او تمام شده است و باید برود و این ضرر بزرگی به موقوفات و امامزاده‌ها می‌زند.

صالح خاطرنشان کرد: در ساختار اوقاف باید یک شورای بومی مانند شورای اسلامی شهر برای صیانت از موقوفات تشکیل شود، این شورا کار تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی را برای موقوفات و امامزاده‌ها و مساجد انجام می‌دهد و کار اجرایی را اوقاف انجام دهد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول