اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

برای رئیس جمهور آینده| کدام مطالبات شغلی مردم در دولت روحانی بی‌پاسخ باقی ماند؟

مطالبات شغلی بسیاری در دولت روحانی روی زمین باقی ماند. این گزارش مرور داغ‌ترین آنها برای رئیس‌جمهور آینده است.

برای رئیس جمهور آینده| کدام مطالبات شغلی مردم در دولت روحانی بی‌پاسخ باقی ماند؟

گروه فارس من خبرگزاری فارس؛ مشاغل زیادی در دولت روحانی از دست رفت. مطالبات شغلی فراوانی هم عملاً بی‌پاسخ ماند. گروه‌های زیادی از جامعه کارگری، کارمندان بخش‌های مختلف و بازنشستگان معزز دستگاه‌های اجرایی. از تبدیل وضعیت گرفته تا تقاضای همسان‌سازی حقوق‌ها، تا افزایش دستمزد مطابق نرخ تورم. نیمه‌کاره ماندن همه این موارد عملاً یعنی تولید میلیون‌ها ناراضی؛ میلیون‌ها شهروند مطالبه‌گری که گلایه دارند، حق هم دارند.

 

عدم مدیریت مناسب تأمین اجتماعی باعث شد دولت عملاً برای پرداخت دیون بازنشستگان ناگزیر از فروش اموال و توسل به بودجه جاری شود. هولدینگ‌های اقتصادی متعلق به شستا عملاً در بدترین اوضاع اقتصادی قرار دارند. گفته شده همین امسال دولت برای تأمین دیون مستمری‌بگیران برنامه دارد بیش از ۸۰هزار میلیارد تومان اموال شستا را از طریق بورس حراج کند. آن هم بورس بی‌رمق و به‌خاک و خون کشیده شده‌ی تهران!

همین حالا میانگین دریافتی بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی و تأمین اجتماعی بیشتر از ۲ میلیون تومان اختلاف وجود دارد. همین تبعیض از دیگر موارد متواتر اعتراضات حقوق‌بگیران دستگاه‌های مختلف است. از دیگر مصادیق تبعیض در دولت تدبیر و امید می‌توان به ناهم‌سانی دریافتی کارمندان بخش‌های مختلف خود دولت اشاره کرد. آن‌قدر که برخی نورچشمی‌ها حقوق‌های نجومی دریافت می‌کردند، برخی اما در حسرت دریافت همان حداقل‌ها.

 

همه این موارد از پُر تکرارترین مطالبات «فارس من» نیز بود. مرور ده‌ها هزار کمپین ثبت‌شده نشان می‌دهد مطالبات کارمندان دستگاه‌های مختلف اجرایی پای ثابت پرامضاترین پویش‌های همیشه ما است. مثلاً این کمپین که یک مطالبه خیلی ساده داشت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با کارمندان دستگاه‌های اجرایی! ده‌هزار امضا هم جمع کرد. امضاهایی که تک‌تک آنها نشان از حرارت ماجرا برای افکار عمومی داشت.

 

آنچه در جدول آینده می‌آید بخشی از داغ‌ترین مطالبات شغلی شماست؛ مطالباتی که همه آنها توسط همکاران من در تحریریه فارس بارها و بارها از دستگاه‌های مختلف دولت روحانی پیگیری شدند؛ مع‌الاسف اما پاسخی بهتر از دیوار حاشا پیدا نکرد. مرور تک‌تک آنها برای شناخت دردهای واقعی مردم ضروری است. بویژه در آستانه انتخابات بیست‌وهشتم خرداد؛ برای مدعیان پاستور. ملاحظه کنید:

عنوان امضا پیوند

اجرای عادلانه قانون همسان‌سازی بازنشستگان با شاغلین همتراز

۱۰۷۲۶

لینک

درخواست بهبود وضعیت معیشت کارکنان وزارت کشور

۶۲۹۳

لینک

حقوق و قراردادهای کارکنان موقت وزارت نفت بهبود یابد

۶۰۹۸

لینک

پیگیری قانون تسری فوق‌العاده سازمان‌ زندان‌ها باشید

۵۹۸۵

لینک

افزایش حقوق با نرخ تورم و متناسب با فعالیت باشد

۵۳۴۶

لینک

فوق‌العاده ویژه در احکام کادر درمان تأمین اجتماعی اعمال شود

۳۵۹۱

لینک

لزوم بازنگری سقف حقوق کارمندان عملیاتی وزارت‌‌نفت

۳۰۹۷

لینک

حقوق کارکنان قوه قضائیه با نرخ تورم افزایش یابد

۲۸۱۶

لینک

بند «ی» به حکم حقوقی نومعلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ بازگردانده شود

۲۶۹۸

لینک

حذف معافیت مالیاتی پزشکان، اعضای هیئت علمی و قضات 

۲۶۴۲

لینک

تواتر این مطالبات، امضاهای پرشمار آنها نشان از حرارت ماجرا برای افکار عمومی داشت. علیرغم امضاهای پرشمار و پیگیری‌های متواتر از دستگاه‌های اجرایی اما به نتیجه نرسید. همه آنها لاینحل باقی ماند. برای رئیس‌جمهور آینده. همکاران من تک‌تک این مطالبات را برای ستادهای نامزدهای مختلف انتخابات ۲۸ خرداد ارسال خواهند کرد. برای برنامه‌ریزی؛ برای آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات و دردهای واقعی مردم.

 

برای رئیس‌جمهور آینده سلسله گزارش‌های «فارس من» تا روز انتخابات است. برای مرور داغ‌ترین مطالبات و نیازهای شهروندان ایرانی برای مدعیان پاستور. اخبار تکمیلی را در فارس دنبال کنید.

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول