اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

برای رئیس‌جمهور آینده| کدام مطالبات مردم در حوزه بهداشت و درمان در دولت روحانی حل‌نشده باقی ماند؟

هزاران مطالبه در حوزه بهداشت و درمان «فارس من» ثبت شد. مطالباتی که علیرغم امضاهای پرشمار، با عدم همکاری دولت به نتیجه نرسید. این گزارش مرور آنها برای رئیس آینده جمهوری است.

برای رئیس‌جمهور آینده| کدام مطالبات مردم در حوزه بهداشت و درمان در دولت روحانی حل‌نشده باقی ماند؟

به گزارش خبرگزاری فارس؛ درد زیاد است؛ ۸ سال دولت روحانی جز محنت و گرفتاری عواید چندان دیگری برای مردم نداشت. در همه حوزه‌ها؛ از معیشت و اقتصاد گرفته تا سلامت و درمان. بویژه در حوزه مبارزه با بیماری کرونا ندانم‌کاری‌ها خیلی‌ها را به کام مرگ فرستاد. آن روز که باید تعطیل می‌شد، نشد. قرنطینه‌ها به‌درستی مراعات نشد. و از همه بدتر این‌که نظرات کارشناسان خاصه در حوزه طب سنتی برای پیشگیری یا درمان مورد اعتنا قرار نگرفت.

 

طرح «تحول سلامت» که مثلاً بزرگ‌ترین دستاورد تدبیر و امید محسوب می‌شد، عملاً به سیاهچاله بودجه‌های عمومی کشور بدل گشت. سیاهچالی که پول‌های بیت‌المال را با ولع فراوان می‌بلعید اما آورده زیادی بویژه برای مردم نداشت. بیش از ۳۵هزار میلیارد تومان سالانه اسکناس بی‌زبانی که خرج این طرح می‌شد، عملاً جز افزایش نجومی دستمزد برخی پزشکان و تبعیض‌های عجیب و غریب میان کادر درمان، نتیجه قابل اعتنایی ایجاد نکرد.

همین تبعیض‌های عجیب و غریب، موجبات نارضایتی میان دیگر کادر درمان را فراهم آورد. زحمت‌کشانی که بعد از شیوع همه‌گیری جان‌برکف برای پاسداری از سلامت جامعه تلاش می‌کردند. با این همه مقایسه حقوق و مزایا با پزشکان متخصص یا اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی حسابی آنها را آزار می‌داد. برای همین مطالبات فراوانی اغلب هم پرامضا در همین رابطه در «فارس من» شکل گرفت. از مطالبات دستیاران گرفته تا جامعه پرستاری.

 

این مطالبات اغلب بالای چند ده‌هزار امضا داشتند. مثلاً این پویش که با بیش از ۳۰هزار امضا، برقراری «فوق‌العاده خاص» را برای کارکنان وزارت بهداشت مطالبه می‌کرد. برای همین به احترام مخاطبان هم که شده به احترام همه ده‌ها هزار امضایی که نشان از اعتماد شما داشت، بصورت ویژه پیگیری شدند. از همه آقایان مسؤل؛ همه مقاماتی که در دولت می‌توانستند این دست مطالبات صنفی جامعه بهداشت و درمان را پیگیری کنند.

نشد؛ هزاران مطالبه در حوزه بهداشت و درمان باقی ماند. مانند میلیون‌ها مسأله یا مشکلی که در دولت روحانی عملاً لاینحل شد. چشمان امیدوار مردم به صندوق‌های رأی بسته است؛ به رئیس‌جمهوری که بنا است بزودی ساکن پاستور شود. «فارس من» رئوس مطالبات شما را در تک‌تک محورها برای ستاد نامزدهای هفت‌گانه تأییدصلاحیت‌شده ارسال خواهد کرد. مطالباتی که باتوجه به حرارت آنها می‌تواند راهنمای خوبی در درک خواسته‌های مردم داشته باشد.

 

جدول زیر تنها داغ‌ترین ده مطالبه لاینحل مردم در حوزه بهداشت و درمان در «فارس من» است:

 

عنوان حامی پیوند

لزوم برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان وزارت بهداشت

۳۴۵۲۰

لینک

لزوم تحقیق و تفحص از ستاد ملی کرونا

۲۴۱۹۷

لینک

مجلس طرح تبدیل «کمک هزینه تحصیلی» دانشجویان پزشکی به حقوق را تصویب کند

۲۴۰۰۹

لینک

 واکسیناسیون اجباری ممنوع شود

۱۹۷۲۵ لینک

بکارگیری طب سنتی و داروهای گیاهی در درمان کرونا

۱۹۵۸۸

لینک

اعتراض به دور زدن کنکور دانشجویان انتقالی از خارج کشور

۱۸۹۲۶

لینک

داروی منسوب به امام کاظم(ع) برای درمان کرونا آزمایش شود

۱۴۹۷۳

لینک

برقراری فوق العاده ویژه برای همه پرسنل وزارت بهداشت و درمان 

۱۲۳۴۰

لینک

 ضرورت اجرای مصوبه پرداخت حقوق پزشکان عمومی

۱۱۵۶۶

لینک

مشکلات دستیاران تخصصی و کارورزان را پیگیری کنید

۱۱۳۶۰

لینک

 

بهداشت و درمان از اولیات نیازهای هر شهروند و از نخستین وظایف دولت‌ها است. همکاران من حتماً داغ‌ترین مطالبات حل‌نشده شما در دولت روحانی را برای ستادهای نامزدهای مختلف ریاست آینده جمهوری ارسال خواهند کرد. امید که تدبیر کنند. امید که مانند دولتین گذشته اگر اهل کار کردن نیستند، برای مردم هزینه نتراشند. و هزار امید و آرزوی دیگر. «برای رئیس‌جمهور آینده» سلسله گزارش‌های «فارس من» برای مرور مطالبات لاینحل شماست.

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول