اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۵۱ درصد از املاک آموزش و پرورش فاقد سند است

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۵۱ درصد از املاک آموزش و پرورش سند ندارند و در این خصوص نهضت عمومی شکل گرفته تا این وضع هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

۵۱ درصد از املاک آموزش و پرورش فاقد سند است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محسن حاجی‌میرزایی بعد از ظهر امروز در دیدار با استاندار سمنان اظهار کرد: جایگاه استان سمنان بر اساس شاخص‌های چندگانه آموزش و پرورش، در حد میانگین و بالاتر از میانگین کشوری است و همچنان باید هدف‌گذاری برای پیشرفت بیش از پیش انجام گیرد.

وی با بیان اینکه در خصوص مولدسازی املاک منقول و غیرمنقول مازاد مصمم هستیم، افزود: ۵۱ درصد از املاک آموزش و پرورش سند ندارند و در این خصوص نهضت عمومی شکل گرفته است تا این وضع هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در خصوص مدارسی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و به دلیل جانمایی نامناسب و تحرک جمعیت متروکه شده است، آمادگی داریم تا با مشخص شدن اولویت‌ها، برنامه‌ریزی برای استفاده از این ظرفیت‌ها صورت گیرد.

حاجی‌میرزایی بیان کرد: استان سمنان از لحاظ برخورداری از سرانه و فضای آموزشی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد که از استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در خصوص پیگیری اهداف آموزش و پروش تقدیر و تشکر دارم.

وی تصریح کرد: با تمامی اعتباراتی که از محل فروش اموال مازاد محقق شود، باز هم با نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ۱۹ و نیم درصد از مدارس کشور، تعداد ۲۰ هزار مدرسه است که باید ساخته شود تا شاخص‌های فعلی با وجود افزایش جمعیت حفظ شود.

حاجی‌میرزایی گفت: دولت حمایت قاطعی از آموزش و پرورش داشته و اعتبارات نوسازی مدارس در چند سال اخیر ۱۰ برابر و خیران پنج برابر شده است.

وی اظهار کرد: در بخش خیران رشد قابل توجهی داشتیم، بیان کرد: میزان سه هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان تعهد خیران در بخش نوسازی مدارس است و برای بقیه آن نیز دولت متعهد به پرداخت شد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در موضوع دانشگاه فرهنگیان، به یکباره تعداد زیادی دانشجو در این دانشگاه جذب شد که در چند سال آینده این مهم به تعادل می‌رسد؛ اما در خصوص ساماندهی دانشگاه فرهنگیان سمنان تأکید خواهم کرد تا در خصوص ساختمان و مسائل و کمبودهای این دانشگاه رسیدگی شود.

حاجی‌میرزایی گفت: عدم اعمال مدرک دوم آموزشی بر اساس مصوبه و دستورالعمل در تمامی دستگاه‌های دولتی ممنوع شده و تنها برای معلمان، منحصراً به دلیل اینکه کار آموزشی انجام می‌دهند، مجزا شده است.

وی بیان کرد: در مورد رتبه‌بندی، این مهم خارج از نوبت در دولت رسیدگی و تقدیم مجلس شد و مورد موافقت قرار گرفت و با یک رأی بی‌نظیر تصویب شد که نشان از فضای عمومی مجلس برای حمایت از فرهنگیان دارد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اعتبار این مهم دیده شده و با تأمین آن، از اول فروردین سال ۱۴۰۰ این مهم اجرایی در پرداختی‌ها اجرایی می‌شود.

وی گفت: توصیه استاندار سمنان در خصوص بازگشایی مدارس در سال آینده و تحصیل حضوری، بسیار به‌جا و به‌حق بوده و شرایط برای آشتی دادن معلمان، دانش‌آموزان و اولیا با مدرسه کار سختی است که کارهای مطالعاتی در این خصوص در حال انجام است.

ارتقای هوش مالی دانش‌آموزان با جدیت دنبال شود

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان اظهار کرد: ارتقای هوش مالی و کارآفرینی دانش‌آموزان با جدیت و تلاش مستمر از سوی وزارت آموزش و پرورش پیگیری و دنبال شود.

وی با بیان اینکه به‌طور قطع سفر وزیر آموزش و پرورش برای رفع مشکلات زیرساختی و آموزشی استان سمنان بسیار دارای اهمیت است، افزود: عملکرد آموزش و پرورش در استان سمنان در سال‌های گذشته مثبت بوده است.

استاندار سمنان عنوان کرد: معلمان استان سمنان جزو معلمان خلاق و پرتلاش هستند و آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و فرهنگیان استان سمنان در دوران کرونا و قبل کرونا بسیار خوب اقدام کردند.

آشناگر با بیان اینکه کرونا جامعه ما به ویژه نظام آموزش و پرورش را تحت تأثیر قرار داد، افزود: در کوتاه‌مدت به دلیل نبود تجربه و جدید بودن پدیده کرونا واکنش جدی وجود نداشت.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش از دستگاه‌هایی بود که به سرعت خودش را با کرونا تطبیق داد و روش جدیدی برای کسب دانش راه‌اندازی شد.

استاندار سمنان اظهار کرد: با وجود اینکه آموزش مجازی نوپا است؛ اما در برخی از هزینه‌ها صرفه‌جویی شد و باب جدیدی در بحث آموزش باز شد.

آشناگر گفت: بیماری کرونا در دنیا و کشور ما به پایان خواهد رسید، اما سؤال مهم آن است که چقدر اطمینان داریم که آثار این بیماری ماندگار نباشد؟ و چه روش‌هایی را تجربه کردیم که در پساکرونا برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره ببریم؟

تداوم نهادینه شدن فاصله اجتماعی در دوران پساکرونا

وی افزود: نهادینه شدن فاصله اجتماعی در پسا کرونا هم ادامه یابد و آموزش و پرورش فرصتی برای انتقال داده و ارتقاء دانش است و در کنار آن به تقویت ارتباطات و پرورش دانش‌آموزان باید توجه شود.

استاندار سمنان عنوان کرد: دانش‌آموزان ما ناگزیر به خلأ ارتباطی شدند و باید با روش جدید برای کاهش آسیب‌های ناشی از دوران کرونا تلاش کرد و برای رفع بیماری‌های روحی در دوران پساکرونا به‌طور ویژه اقدام شود.

آشناگر گفت: ارتباط عاطفی و روانی در دوران کرونا از دانش‌آموزان گرفته شده است و ماندگاری بچه‌ها در خانه و بلاتکلیفی والدین در ماندگاری دانش‌آموزان در خانه مشکلات زیادی را ایجاد کرد.

وی بیان کرد: در پساکرونا آموزش و پرورش به احتمال دچار چالش‌هایی خواهد بود و لازم است روش جدیدی برای روش مشکلات تبیین شود.

استاندار سمنان عنون کرد: برای پر کردن خلأ روانی ناشی شرایط کرونا از ظرفیت روان‌شناسان و متخصصان روح و روان استفاده شود.

توجه به مهارت‌های فنی در نظام آموزشی

آشناگر اظهار کرد: بحث ارتقای مهارت‌های فنی در نظام آموزشی باید مورد توجه باشد و نظام آموزشی را باید به سمت مهارت‌آموزی و تأمین بازار کار مورد نیاز کشور روانه کنیم.

وی عنوان کرد: در نظام آموزشی ما باید به‌طور جدی برنامه‌ای تدوین کرد تا هوش مالی دانش‌آموزان تقویت شود.

استاندار سمنان بیان کرد: دانش‌آموزان با بازارهای مختلف مالی آشنا شوند و ارتقای هوش مالی و کارآفرینی در آموزش و پرورش باید مورد توجه باشد.

آشناگر عنوان کرد: به خلاقیت و نوآوری در تحصیل و آموزش و پرورش پرداخته شود و در نظام ارزیابی آموزش و پرورش به نوآوری‌هایی بیشتر توجه شود.

وی افزود: هم خیران و هم دولت در بحث بازسازی و نوسازی فضای آموزشی استان سمنان ورود کردند و دولت هم به‌طور جدی در این وادی در تلاش است.

 استاندار سمنان عنوان کرد: رئیس جمهور از طریق نامه‌نگاری‌های انجام‌شده مساعدت‌های جدی در بخش‌های مختلف برای استان سمنان داشت و لیست اماکن آموزشی خودمان را به وزارت کشور و آقای نجار دادیم تا اقدامات برای مقابله و مدیریت در دستور کار قرار گیرد.

گشاده‌دستی حاکمیت برای ارتقای جایگاه نظام آموزشی

آشناگر بیان کرد: برای تکمیل طرح نظام رتبه‌بندی معلمان تلاش‌های خوبی صورت گرفت و دولت و به معنی عام کلمه حاکمیت با گشاده‌دستی برای ارتقای جایگاه نظام آموزشی تلاش کند.

وی با تأکید بر اینکه معلمان ما باید به معنی واقعی کرامتشان حفظ شود، افزود: در ارتباط با اموال مازاد هم پول حاصل از فروش و مولدسازی به استان سمنان برمی‌گردد و با فروش مدارس تخریبی یا بدون استفاده می‌توان برای تکمیل فضای های آموزشی اقدام کرد.

استاندار سمنان بیان کرد: مصوبه قانونی مولدسازی و فروش اموال مازاد مورد توجه قرار گیرد و بنا نیست اموال این استان فروخته شود تا اعتبارش در دیگر نقاط کشور هزینه شود، بلکه تمام اعتبارهای حاصل از فروش اموال مازاد به خود استان برمی‌گردد و اگر این‌طور نباشد، خلاف قانون است.

آشناگر گفت: دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در برگزاری فرآیند سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اصل بی‌طرفی را با جدیت دنبال کنند.

وی افزود: دو رویداد مهم را در پیش داریم که انتخابات پیش رو از مهم‌ترین انتخاباتی است که در سطوح ملی و محلی اهمیت دارد.

استاندار سمنان تأکید کرد: خواهش ما از دستگاه‌های اجرایی آن است که در برگزاری فرایند انتخابات کاملاً بی‌طرف باشند و امکانات دولتی به نفع هیچ فردی چه در انتخابات شورا و چه در انتخابات ریاست جمهوری استفاده نشود.

آشناگر گفت: در برگزاری انتخابات وسایل نقلیه و تجهیزات و کارکنان دستگاه‌های اجرایی را نیاز داریم و فضای انتخابات باید با شور و انگیزش بیشتر ادامه یابد.

وی با بیان اینکه صندوق‌های رأی محل داوری است و باید تلاش کنیم مشارکت در انتخابات افزایش یابد، افزود: از مردم و دستگاه‌های اجرایی و صنعتگران که در بحث مدیریت خاموشی برق نهایت همکاری را دارند، نهایت قدردانی را دارم.

استاندار سمنان اظهار کرد: صنعتگران ما هفته‌ای یک روز تعطیل هستند تا برق عامه مردم قطع نشود و مردم زیر فشار نباشند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول