اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ایجاد رونق تولید در زنجان با ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی

استاندار زنجان گفت: ایجاد بازارچه‌ها و کارگاه‌­های صنایع‌دستی موجب رونق تولید در استان می‌شود.

ایجاد رونق تولید در زنجان با ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان با اشاره به اینکه مانع زدایی، پشتیبانی و تولید به‌عنوان مطالبات رهبر معظم انقلاب و اهداف کلان کشور و چارچوبی کلی مشخص‌ شده‌اند، اظهار کرد: درباره گردشگری کشاورزی، معدنی، آبی و سلامت اقدامات خوبی در سطح استان انجام‌ شده است.

وی تصریح کرد: بی‌تردید این مسیر نیازمند تعریف استراتژی، راهبرد، سیاست، برنامه، هدف‌های عملیاتی، اقدام و تعریف پروژه است و با توجه به صنایع‌دستی متنوع و صنعتگران خوش‌ذوق در این منطقه می‌توان با احداث بازارچه دائمی صنایع‌دستی در شهرستان‌ها افزایش بیش‌ از پیش حضور گردشگران را شاهد بود.

استاندار زنجان افزود: ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی بالایی که در این استان وجود دارد امکان جذب گردشگران داخلی و خارجی را پس از دوران کرونا افزایش خواهد داد و این امر ضرورت توجه ویژه مسؤولان و کارشناسان استانی به حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی به‌عنوان محور توسعه استان برای ایجاد زمینه لازم برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در این صنعت را می‌طلبد.

حقیقی گفت: روستاهای استان زنجان نیز در زمینه­‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و اکوتوریسم توانمندی‌های مناسبی دارد و هم‌چنین توسعه صنعت گردشگری در روستاها می‌تواند به گردش اقتصادی و همچنین اشتغال‌زایی در این مناطق کمک کنند.

وی با بیان اینکه مجتمع‌های گردشگری خود به‌عنوان یک جاذبه و محرک برای جذب گردشگر عمل می‌کنند، افزود: امیدواریم با جذب متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی  و توسعه این اماکن بتوانیم ارائه خدمات مناسب به گردشگران موفق‌تر عمل کنیم.

استاندار زنجان گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی و به‌تبع آن اشتغال‌زایی، حفاظت و مرمت آثار تاریخی بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول