اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

هنرهای فراموش شده با سند آمایش گردشگری احیا می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: در سند آمایش سرزمین، گردشگری اولویت‌های اصلی توسعه احیای هنرهای رو به فراموشی، تقویت، تولید و صادرات صنایع‌دستی است.

هنرهای فراموش شده با سند آمایش گردشگری احیا می‌شود

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به موقعیت فرهنگی استان زنجان در سند آمایش سرزمین، گردشگری از اولویت‌های اصلی توسعه این استان تعریف شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در این سند راهبردی احیای هنرهای رو به فراموشی، تقویت، تولید و صادرات صنایع‌دستی، حفظ و احیای آیین­، سنت­ و مراسم اقوام مختلف، معرفی و حمایت از گنجینه‌های زنده بشری، مشاهیر و مفاخر فرهنگی و حوزه تمدنی، ظرفیت‌سازی و تسهیل فرآیند جذب گردشگران خارجی، تقویت و احیای ارزش‌­های فرهنگی، تاریخی و قومی عشایر در شهرستان طارم و ماهنشان و .... مشخص و برنامه‌های اجرایی آنها به تفکیک بخش‌ها تعیین شده است.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌سازی و تسهیل فرآیند جذب گردشگران خارجی، تقویت نمادها و رویدادهای ملی، منطقه‌­ای مذهبی و قومی، حفظ و احیای آیین‌ها و سنت‌­ها، استفاده از رویکرد برندسازی مکانی و معرفی آوازه قلمروهای خاص میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی و.... در فصلی از سند آمایش قرار گرفته است.

ارجمند گفت: این استان دارای ظرفیت‌های گردشگری، صنایع‌دستی گسترش صنایع دستی بومی استان درباره افزایش نرخ اشتغال و درآمد ناخالص ملی و کاهش نرخ مهاجرت، تامین امنیت سرمایه‌گذار، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری مانند هتل و اقامتگاه‌های بوم‌­گردی، مناطق حفاظت ­شده محیط­ زیست و آثار تاریخی فرهنگی فراوانی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه گردشگری به ­دلیل ویژگی‌­های خاص خود، این قابلیت را دارد که بتواند در عرصه توسعه جایگاه اول را در برنامه‌ریزی‌ها به دست آورد، گفت: این استان قلمروهای فضایی مستعد گردشگری زیادی را دارد که بسیاری از آنها مانند گردشگری ورزشی، کشاورزی، سلامت و.... در سطح استان در حال انجام  است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول