اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

هنرمندان ۳۲ کشور در سومین نمایشگاه «دیزاین»/ نمایش آثار از ۲۱ خرداد

دبیر سومین نمایشگاه بین‌المللی سالانه دیزاین گفت: ۲۷۲ هنرمند از ۳۲ کشور با بیش از ۶۰۰ پوستر و موشن‌گرافیک در این دوره شرکت کردند که ۱۰۴ اثر به بخش نمایشگاه راه یافته است.

هنرمندان ۳۲ کشور در سومین نمایشگاه «دیزاین»/ نمایش آثار از ۲۱ خرداد

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، نشست خبری سومین نمایشگاه بین‌المللی سالانه دیزاین با حضور اشکان قازانچایی دبیر نمایشگاه و رئیس فرهنگسرای نیاوران در این مجموعه فرهنگی هنری برگزار شد. 
قازانچایی در ابتدای این نشست گفت: در اسفندماه سال گذشته فراخوان سومین نمایشگاه دیزاین را منتشر کردیم و چون در آخرین سال قرن هستیم، در شورای سیاست‌گذاری تصمیم گرفتیم نگاهمان را به سمت تحول و امید برگردانیم و سومین دوره «دیزاین، تحول و امید» نام گرفت. بخش نخست فراخوان به طراحی پوستر ارتباط دارد و بخش دوم مختص موشن گرافیک (گرافیک متحرک) است.
وی افزود: این یک رشته نوپا است و دوست داریم با بها دادن به آن، شکل رسمی در جامعه پیدا کند. مفاهیمی که قرار است شرکت‌کنندگان پیرامون آن کار کنند، شامل تحول در رفتار فردی و اجتماعی، زیست‌محیطی و مفاهیم امیدآفرین است.
دبیر سومین نمایشگاه بین‌المللی سالانه دیزاین افزود: نمایشگاه این دوره به دو صورت مجازی و فیزیکی به نمایش در می‌آید و برپایی نمایشگاه فیزیکی را مرهون رئیس فرهنگسرای نیاوران هستیم.
وی درباره تعداد آثار دریافتی گفت: در بخش پوستر و گرافیک متحرک بیش از ۶۰۰ اثر از ۲۷۲ هنرمند از ۳۲ کشور دریافت کردیم. بعد از دو روز داوری، ۸۸ پوستر و ۱۶ گرافیک متحرک (مجموعاً ۱۰۴ اثر) وارد نمایشگاه شد که از ۲۱ خرداد تا ۴ تیرماه به نمایش در می‌آید. 
قازانچایی اظهار داشت: نمایش آنلاین در سایت گالری مجازی اعلان خواهد بود. موشن‌گرافیک‌ها هم در اینستاگرام اعلان بارگذاری خواهد شد. یک بخش مدعوین هم داریم که از هنرمندان مطرح داخلی (نظیر قباد شیوا) و بین‌المللی دعوت کردیم که حضور داشته باشند و خوشحالیم که میزبان ۷۴ هنرمند هستیم.

مهران میرحسینی مدیر گالری مجازی اعلان هم در بخش دیگری از این نشست گفت: از سال ۹۸ سایت www.elanagi.com را راه‌اندازی کردیم تا از فضای مجازی برای امور هنری استفاده کنیم.

 

 

* نیاز به نشاط در دوران شیوع کرونا
عبادرضا اسلامی کولایی، مدیر فرهنگسرای نیاوران هم در سخنانی گفت: استعدادیابی و پرورش آنها یکی از وظایف ما در فرهنسگراست و از ایده‌هایی در این راستا استقبال می‌کنیم و سومین دوره نمایشگاه دیزاین هم یکی از این پیشنهادهاست.
وی ادامه داد: نگرانی بابت شیوع ویروس کرونا هنوز مرتفع نشده است اما نمی‌توان کارهای فرهنگی و هنری را تعطیل کرد، چرا که مردم به نشاط و امید نیاز دارند. 
اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن قدردانی از بنیاد رودکی بابت همراهی در برگزاری این نمایشگاه گفت: حضور اساتید مدعو در سومین نمایشگاه دیزاین از نقاط قوت این رویداد محسوب می‌شود.
وی همچنین اضافه کرد: تلاش داریم «گردشگری هنری» را همچون گردشگری سلامت در کشورمان رونق ببخشیم تا خروجی مطلوبی داشته باشد.
در پایان نشست، پوستر رویداد که توسط بابک صفری طراحی شده است، رونمایی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول