اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

افزایش ۱۰۰۰ صندوق در شعب اخذ رای خراسان رضوی برای حفظ سلامت مردم

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی از افزایش ۱۰۰۰ صندوق در شعب اخذ رای خراسان رضوی برای حفظ سلامت مردم خبر داد.

افزایش ۱۰۰۰ صندوق در شعب اخذ رای  خراسان رضوی برای حفظ سلامت مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، محمدعلی نبی‌پور ظهر امروز در جلسه شورای اداری نیشابور که در محل اردوگاه شهید رجایی (باغرود) نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: ما در آستانه  یک انتخاب ملی (ریاست جمهوری) و یک انتخاب محلی(شوراها) هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: اگر چه ما در بعضی موارد به عملکرد شوراها انتقاد داریم اما باید ببینیم چه میزان از افراد اجتماع در مسائل شهری و روستایی نظارت و دخالت دارند و این بدان معناست که ما مردم را در موارد مختلف دخالت می‌دهیم.

وی با بیان اینکه رییس جمهور نماینده مردم با اختیارات وسیع در امور اجرایی کشور است، افزود: از این رو وقتی مقام معظم رهبری به مشارکت حداکثری تاکید دارند باید این مسئله را جدی بگیریم.

نبی‌پور با اشاره به این که در کنار امنیت، سلامت و رقابت، مشارکت اصل بسیار مهمی است، بیان کرد: اگر به لطف خدا و همت مردم توانستیم هشت سال جنگ تحمیلی را مدیریت کنیم، امروز در منطقه بحران‌خیز، امنیت داریم و این به خاطر نیروی نظامی و مردم است.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: تلاش ما این است که یک رقابت صحیح انجام شود زیرا در نظام جمهوری اسلامی احترام به افکار و اندیشه‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: تهمت زدن، سیاه‌نمایی، زیر سوال بردن دستاوردهای انقلاب اسلامی و ایجاد فضای یاس و  ناامیدی در جامعه به طور حتم شرایط رقابت سالم را از بین برده و هزینه‌سازی می‌کند.

نبی‌پور با بیان اینکه کسی حق ندارد سلائق شخصی‌اش را مطرح کند، گفت: چه ناظرین و چه مجریان انتخابات وظیفه دارند قانون را اجرا کنند؛ زیرا این اجرای درست قانون است که سلامت انتخابات را تضمین می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی  با بیان اینکه در انتخابات ۱۴۰۰ سلامت مردم را تضمین می‌کنیم، ادامه داد: در این دوره به جز سلامت اجرای انتخابات، سلامت رای دهندگان و مجریان و ناظران انتخابات هم بسیار مهم است؛ از این رو در این انتخابات هزار صندوق به شعب اخذ رای اضافه کردیم تا تراکم جمعیت کم شود، ضمن اینکه به هیچ فضای بسته‌ای مجوز تبلیغات برای کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراها ندادیم.

وی افزود: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که مشارکت ۶۰ تا ۷۰ درصدی در انتخابات و در همه‌پرسی‌ها مشارکت ۹۰ درصدی داشتیم  اما امروز نگرانی ما از عدم مشارکت است و این عدم مشارکت به نارضایتی مردم برمی‌گردد.

نبی‌پور اظهار کرد: به هر شکل برخی از اتفاقات در جامعه قابل توجیه نیست؛ حال به دلیل سوء مدیریت، تحریم‌ها و فشار دشمن باید بپذیریم گاهی ما هم اشتباه کردیم، بسیاری از عزیزان در درون کشور سوار بر موج تبلیغاتی دشمن این موضوع را به دلیل تخریب و سیاه‌نمایی دولت باز نشر دادند که سبب از بین رفتن سرمایه اجتماعی شد، اگر امروز در برخی از نظرسنجی‌ها یک سوم جمعیت از مشارکت پرهیز می‌کنند، به دلیل ناکارآمدی‌ها، سیاه نمایی‌ها و تبلیغات منفی علیه نظام است.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: باید به مردم اطلاع رسانی کنیم حتی اگر از شرایط موجود ناراضی هستید در انتخابات شرکت کنید تا وضع موجود تغییر کند، البته شاید در این بازه زمانی کوتاه نتوانیم اعتمادسازی کنیم، اما برای این نظام هزینه بسیار شد بنابراین باید برای افزایش مشارکت مردم خدمت‌رسانی، احترام و اعتماد را سرلوحه کار قرار دهیم.

وی تاکید کرد: من مطمئن هستم مردم مشارکت خواهند کرد زیرا مردم با همه انتقادات‌شان به دولت، نظام را قبول دارند؛ از این رو در این ۲ هفته مانده به انتخابات تلاش کنید حضور پر شوری داشته باشید.

نبی‌پور بیان کرد: مشارکت مردمی در روستاها ۶۰ درصد و در شهرستان‌ها ۵۰ درصد است و میزان مشارکت مردم در کلان شهرها کمتر برآورد شده است اما به طور حتم در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگ زرینی بر افتخارات این نظام خواهیم افزود البته وظیفه ما کمک به اجرای درست انتخابات و کمک به هماهنگی تمام دستگاه‌های اجرایی برای از دست نرفتن حتی یک رای در انتخابات است.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه از شروع بحران کرونا کارهای بزرگی در کشور انجام شده و شکل زندگی‌ها و کارکردن عوض شده است، تاکید کرد: قطعاً با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد یک حضور ارزشمند و حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ خواهیم بود.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول