اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

هر رای اعتباری برای صندوق ذخیره نظام اسلامی است

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: انتخابات ریاست جمهوری امسال اولین انتخابات ریاست جمهوری در مرحله گام دوم انقلاب اسلامی است و باتوجه به اینکه کشور در مرحله حساس و سرنوشت‌سازی قراردارد هر رای که به صندوق‌ها ریخته شود اعتباری برای صندوق ذخیره نظام است.

هر رای اعتباری برای صندوق ذخیره نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن نصرپور در همایش «رسانه، انتخابات و مشارکت حداکثری» که در تالار اجتماعات مجتمع فرهنگی رضوان صدا وسیمای خراسان رضوی برگزار شد، گفت: انتخابات ریاست جمهوری امسال اولین انتخابات ریاست جمهوری در مرحله گام دوم انقلاب اسلامی است و باتوجه به اینکه کشور در مرحله حساس و سرنوشت‌سازی قراردارد هر رای که به صندوق‌ها ریخته شود اعتباری برای صندوق ذخیره نظام است و باعث افزایش مقبولیت و مشروعیت  نظام می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به همزمانی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری،گفت: صداوسیما وظیفه خود را در افزایش دانش، آگاهی و سواد سیاسی و رسانه‌ای مخاطبان دانسته و برای این امر برنامه‌های جامع و متنوعی را در قالب و ساختارهای متنوع پیش‌بینی کرده که شامل هفت دوره بسترسازی، تبیینی، تبلیغی، تهییجی، فراخوان، روز برگزاری و آرامش‌بخشی است.

وی اهمیت اطلاع‌رسانی و نقش رسانه‌ها را در حفظ  سرمایه‌های اجتماعی مردم مهم  برشمرد و تلاش برای شفافیت و آگاهی‌بخشی به جامعه اسلامی را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست.

نصرپور با بیان اینکه هدف از نظر سنجی‌های صداوسیما، نبض‌گیری اجتماعی و اطلاع یابی برای برنامه ریزی است، گفت: نظرسنجی‌های صدا وسیما تاکنون نشان می‌دهد که حدود ۵۰ درصد جمعیت کشور به دو طیف سیاسی مطرح گرایش دارند و ۵۰ درصد دیگربه هیچ طیفی گرایش ندارند.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی افزود: این نتایج وظیفه ما اصحاب رسانه و مسوولان را دو چندان می‌کند بنابراین تلاش همه نخبگان و اصحاب رسانه باید این باشد که  این قشر خاکستری را به سفید تبدیل کنیم تا آنها پای صندوق‌های رای حضور یابند و توطئه دشمنان ایران و ملت را خنثی  کنند.

وی عنوان کرد: این امیدواری است که باتوجه به وجود طیف گسترده‌ای از نامزدها با سلایق و گرایش‌های مختلف و نیز برنامه‌های مفصل رسانه ملی در ارائه برنامه‌های انتخاباتی مانند مناظره‌ها این میزان مشارکت ارتقاء قابل توجهی پیدا کند.

نصرپورگفتمان عدم مشارکت را طراحی دشمن برای ضربه به اصل مردم سالاری دینی معرفی کرد و گفت: ما رسانه‌های داخلی باید در راستای مشروعیت‌بخشی سیاسی و استمرار قدرت نظام اسلامی در جهت حضور و مشارکت گسترده مردم گام برداریم و باید با برنامه‌های خلاقانه ابتکار عمل را در عرصه رسانه از رسانه‌های معاند خارجی بگیریم و با تشویق مردم به حضور حداکثری انتخاباتی پرشور و تاریخ سازی را رقم بزنیم.

حاکمیت قانون مهمترین اصل در انتخابات است

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در این همایش با اشاره به اهمیت رسانه‌ها، گفت: توقع است که رسانه‌ها در انتخابات عهده‌دار مدیریت فضای مجازی باشند.

غلامعلی صادقی افزود: قشری که کاندیدا و هوادار هستند مشغول کار خودشان و به دنبال اهدافشان هستند، اما خواص در این شرایط وظیفه مهمی دارند که باید به وظیفه خودشان به خوبی عمل کنند.

وی گفت: بر اساس ابلاغی که در ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انجام دادیم بحمدالله اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است و در بخش جرایم با توجه به شرایط موجود نگرانی نداریم، اما یکی از حوزه‌هایی که نگرانی داریم مدیریت فضای مجازی است که شما رسانه‌ها باید کمک کنید که در  مسیر درست و به نفع منافع ملت حرکت کنند.

صادقی با اشاره به اهمیت انتخابات در خراسان رضوی افزود: رفتار دشمن بسیار جدی است به تناسب رفتار دشمن بایستی برنامه‌ریزی کنیم و چند اصل را در انتخابات باید مبنا قرار دهیم که حاکمیت قانون مهمترین اصل در انتخابات است، ما باید از اجرا، نظارت و رسانه یک برنامه‌ریزی و هماهنگی خوب داشته باشیم تا انتخابات پیش رو را با قدرت پشت سر بگذاریم.

افتخار ما همواره در ادوار گذشته مشارکت سیاسی مردم بوده است

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی نیز در ادامه این همایش گفت: نظام‌هایی که مثل نظام ما اساس و پایه آن همیشه بر اساس حضور مردم بوده است همواره افتخار مشارکت سیاسی مردم در صحنه‌های انتخاباتی را دارند.

محمدعلی نبی پور  با تاکید بر اهمیت نقش رسانه در انتخابات افزود: ما در سال‌های اخیر با حجم بالایی از تبلیغات مخالف‌های نظام مواجه هستیم با شعارهای چون انتخابات تاثیر ندارد و فرقی نمی‌کند چه کسی رییس جمهور شود و عده‌ای می‌گویند انتخابات اهمیت ندارد، چون اهمیت ندارد شرکت نمی‌کنیم.

وی با اشاره به عدم رضایت مردم در این بازه زمانی به دلیل مشکلات اقتصادی تصریح کرد: در این موضوع شکی نیست که برخی  از مردم ناراضی هستند و ما در برخی از حوزه‌ها مشکلات جدی و ساختاری داریم که البته برخی از مشکلات موضوعاتی است که دشمنان قسم خورده نظام پیش آوردند، اما ما برخی سوءمدیریت‌ها را که وجود دارد را رد نمی‌کنیم. 

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای پروتکل‌های بهداشتی در انتخابات پیش رو گفت: ما باید مردم را آگاه کنیم که انتخابات ۱۴۰۰ با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود و می‌توان بدون نگرانی از این موضوع رای داد همانطور که در خیلی از کشورها رخ داده است.

بزرگترین خطر افتادن رسانه‌ها در دام دشمن و ایجاد ناامیدی برای انتخابات و آینده کشور است

فرمانده سپاه امام رضا(ع) نیز در این همایش با اشاره به ماموریت‌های سپاه پاسداران در کمک به نهادهای برگزار کننده انتخابات و هیات‌های نظارت خراسان رضوی همکاری بیش از ۱۱ هزار نفر بسیجی و همکاری‌های امنیتی و پاسخگویی به استعلامات مراجع رسمی را وظیفه آرمانی دانست و با تاکید بر ایجاد امید و ارائه تصویر روشن از آینده برای مردم بزرگترین خطر را افتادن رسانه‌ها در دام دشمن و ناامیدی برای انتخابات و آینده کشور معرفی کرد.

سردار یعقوبعلی نظری با تاکید بر تلاش برای استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور به ویژه در مناطق مرزی و کم برخوردار، گفت: فقدان نگاهی توسعه‌گرا واشتغال‌زا اسباب گرفتاری مردم و از دست رفتن سرمایه های اجتماعی است.

وی بیان کرد: انتخابات پرشور اما آگاهانه و اثر بخش در سایه تلاش رسانه‌های آگاه و دلسوز نظام در نبرد رسانه‌ای با دشمن انجام می‌شود.

نظری به طرح «دعوت به خیر و حضور آگاهانه» با نگاهی راهبردی اشاره و عنوان کرد: در این طرح فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغات ویژه به صورت محله‌محور با برش‌های عملیاتی و همکاری نخبگان، رسانه‌ها، شخصیت‌های صاحب نفوذ با شعار امید آفرینی لایه به لایه اجتماع برای حضور همگانی در انتخابات به عنوان مهمترین رویداد سیاسی و اجتماعی انجام می‌شود که این عملیات ظرف یک ماه تا انتخابات اجرا می‌شود.

در پایان این همایش تعدادی از فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه با طرح پرسش‌هایی از سخنرانان حول محور مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول