اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

عقب‌ماندگی 40 ساله چهارمحال و بختیاری در تأمین آب پایدار

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه تأمین آب پایدار برای استان یک عقب‌ماندگی 40 ساله داریم.

عقب‌ماندگی 40 ساله چهارمحال و بختیاری در تأمین آب پایدار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری در آئین افتتاح اولین سایت آموزشی تخصصی صنعت برق چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حوزه تأمین آب پایدار برای استان یک عقب‌ماندگی 40 ساله داریم، گفت: من مخالف انتقال آب نیستم بلکه معتقدم اولین کسانی که مستحق استفاده از آب هستند مردم همان منطقه است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما اجازه برداشت هیچ‌گونه آبی برای ایجاد صنایع جدید در استان نداریم.

وی با اشاره به خاموشی‌های اخیر در کشور، اضافه کرد: برخی دلایل وزیر نیرو برای خاموشی قابل‌قبول نیست چرا که ما از زمستان می‌دانستیم وضعیت بارش‌ها و سال آبی کشور چگونه است و این درحالی است که تنها 13 درصد برق کشور از نیروگاه‌های آبی گرفته می‌شود.

جعفری با بیان اینکه وضعیت امروز قابل پیش‌بینی بود و هیچ اتفاق غیرمترقبه‌ای رخ نداده است و مسئولان باید از قبل آمادگی روبه‌رویی با این وضعیت را پیدا می‌کردند، توضیح داد: خاموشی‌ چاه‌های کشاورزی و دیگر موارد پرمصرف در زمان پیک مصرف باید با جدیت اجرا می‌شد.

وی گفت: استان چهارمحال و بختیاری باید ایجاد زیرساخت‌های مناسب کمترین خاموشی را در کشور داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حلقه اصلی بین دانشگاه و صنعت در استان وجود ندارد، افزود: در کنار آموزش‌های دانشگاهی باید مهارت‌آموزی دانشجویان تقویت شود و این سایت آموزشی در این زمینه بسیار مفید است.

انتهای پیام/68024

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول