اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

انتقاد رئیس کمیته آب مجلس از سوء مدیریت در حوزه آب/ چند برابر آب مورد نیاز از سد زاینده‌رود خارج شده است

نماینده مردم بروجن در مجلس از عملکرد وزرای نیرو و کشور در زمینه آبرسانی به استان چهارمحال و بختیاری انتقاد کرد.

انتقاد رئیس کمیته آب مجلس از سوء مدیریت در حوزه آب/ چند برابر آب مورد نیاز از سد زاینده‌رود خارج شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از خانه ملت، حجت الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی خطاب به وزیر نیرو گفت: طبق تابلوی منابع و مصارف بیش از 430 میلیون مترمکعب آب از سد زاینده‌رود رها شده است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر کشاورزی نیز بیان کرد: اگر نمی‌توانید امنیت پروژه آبرسانی نیمی از مردم استان چهارمحال و بختیاری بنام پروژه بن_بروجن که آب شرب نیمی از جمعیت استان را تأمین می‌کند را تأمین کنید، به مردم اعلام کنید.

وی ادامه داد: امروز کشاورزان زحمتکش شرق استان اصفهان از وضعیت آب حوزه زاینده‌رود گله دارند، باید گفت طبق تابلوی منابع و مصارف آب کشاورزی و آب شرب قابل توجهی رهاسازی شده است و اگر با مشکل کمبود آب در پایین دست سد مواجه هستیم به دلیل سوء مدیریت در حوزه آب است. مدیران نتوانستند آب را درست مدیریت کنند و چند برابر آب مورد نیاز را رها کرده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: اینکه دو استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان برای آبادی یک شهر ویران شود، پذیرفته نیست. باید به کشاورزان پاسخ داده شود که آب مورد نیاز آنها در صنعت و جای دیگر مصرف شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه بی‌رویه قابل پذیرش نیست، گفت: منطق جمهوری اسلامی رفع تبعیض است اما امروز استان چهارمحال و بختیاری مشکل آب شرب و کشاورزی دارد، همچنین کشاورزی در دشت‌های آن ممنوع است و صنعت قابل توجهی نیز ندارد. از وزرای نیرو و کشور می‌خواهم هر چه سریعتر وضعیت آبرسانی استان را اصلاح کند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول