اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

دیدگاه‌مان را نسبت‌ به آموزش‌ و پرورش باید تغییر دهیم/ چرا نقش معلم را در برنامه درسی نمی‌بینیم؟

رئیس اسبق مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه «چرا نقش معلم را در برنامه درسی نمی‌بینیم؟»، گفت: دیدگاه‌مان را نسبت‌ به آموزش‌ و پرورش باید تغییر دهیم.

دیدگاه‌مان را نسبت‌ به آموزش‌ و پرورش باید تغییر دهیم/ چرا نقش معلم را در برنامه درسی نمی‌بینیم؟

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، یوسف نوری رئیس اسبق مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در نشست مجازی جمعیت فرهنگیان جوان، اظهار کرد: خسارت ناشی از ناکارآمدی نیروهای دستگاه‌های دولتی به اندازه بودجه آموزش‌ و پرورش یعنی 113 هزار میلیارد تومان است و بر اساس تحقیقی که انجام داده‌ام، معلمان بیشترین کار مفید را نسبت‌ به کارکنان دولت انجام می‌دهند و درحالیست که کمترین حقوق را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه معلم به‌عنوان برجسته‌ترین شغل در بین مردم ارزیابی شده‌ است و تعلیم و تربیت یک امر حاکمیتی است، افزود: آموزش از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۵ بیشترین ارزش‌افزوده را در کارهای اقتصادی کشور داشته‌ است و کسی که این ارزش افزوده را تعیین می‌کند، معلم است و ما دیدگاه‌مان را نسبت‌ به آموزش‌ و پرورش باید تغییر دهیم.

* چرا نقش معلم را در برنامه درسی نمی‌بینیم؟

این متخصص تعلیم و تربیت بیان کرد: عدالت در بین کارمندان دولت رعایت نمی‌شود و حتی این بی‌عدالتی در بین خود آموزش و پرورش هم وجود دارد. 

وی افزود: در هیچ‌جای دنیا اینگونه نیست که مدارس غیردولتی می‌توانند مشکلات آموزش‌ و پرورش را حل کنند بلکه مدارس غیر دولتی ریسمان حاکمیت را نسبت‌به مدارس قطع کردند و متأسفانه نقش معلم را در برنامه درسی نمی‌بینیم.

نوری با اشاره به جریان انتخابات و برنامه کاندیداها برای آموزش و پرورش گفت:  به‌نظر من، آقای رئیسی نسبت به آموزش و پروش بسیار نزدیک‌ترند چون ایشان اعتقاد به دانش‌افزایی معلمان داشتند و دانش‌افزایی معلمان موجب کاهش جرم می‌شود، همچنین ایشان توجه به عدالت آموزشی داشته‌اند.

این کارشناس آموزش‌ و پرورش در رابطه با بودجه امسال گفت: متأسفانه بودجه سال ۱۴۰۰ آموزش‌ و پرورش از کفایت برخوردار نیست و عدم کفایت باعث عدم عدالت می‌شود و متأسفانه ما نمی‌توانیم به مناطق محروم به‌اندازه کافی با این بودجه رسیدگی کنیم و سرانه مدارس بسیار کم است.

# انتخابات 1400

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول