اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

متأسفانه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بایگانی شده است

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: متأسفانه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بایگانی شده و نگرش‌ها به خارج از سند بنیادین هدایت شده است و زیر نظام ها در سند تحول، بهانه‌ای برای تعطیلی سند تحول است.

متأسفانه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بایگانی شده است

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش در همایش تشکل‌های فرهنگی استان کرمان با تبیین شخصیت مهم و جهانی سردار دل‌ها، اظهار کرد : سردار سلیمانی قهرمان جبهه مقاومت و افتخار ایران و کرمان است.

وی با تبیین گام دوم انقلاب و دو شاخص مهم این گام یعنی تحول خواهی و جوان گرایی، تصریح کرد: فرامین مقام معظم رهبری را باید تبیین و تحلیل کرد و تمام زوایای آن آشکار شود.

فرشیدی با تبیین گام اول و دستاوردهای آن، از مردم سالاری دینی به عنوان یک الگو در منطقه و جهان نام برد که انقلاب اسلامی مروج و بنیانگذار آن است و افزود: روش‌های دفاعی و نظامی ایران، الگوی جهانی است.

وی، تجهیزات و تولیدات دفاعی را از دستاورد های دیگر انقلاب اسلامی دانست و موفقیت های ایران اسلامی را در زمینه پزشکی، داروسازی، سد سازی، هسته‌ای و اقتصاد مقاومتی را از دیگر الگوهای برتر ایران اسلامی در گام اول دانست.

وزیر اسبق آموزش و پرورش، سند تحول را نقشه راه آموزش پرورش ذکر کرد و با بیان چالش‌های فرا رو، گفت: دو نگاه از اول انقلاب وجود داشت؛ اولین مورد، نگاه امام و رهبری که قابل اجراست و دومین مورد، نگرش غربی است که به ظرفیت‌های داخلی هرگز اعتقادی ندارد.

* باید نگرش‌ها نسبت به آموزش پرورش عوض شود

دبیرکل کانون تربیت اسلامی با تأکید بر احیای تربیت معلم‌ها، اظهار کرد: احیای تربیت معلم، نگاه انقلابی است اما نگاه غیرانقلابی فقط به دانشگاه بسنده می‌کند و هرگز به آرمان گرایی معلم توجه نداشته و ندارد.

وی با اشاره به اینکه عشق به معلمی لازمه یک معلم است، افزود: نگاه به آموزش پرورش باید با نگاه به یک کارخانه متفاوت باشد.

فرشیدی در خصوص امر حاکمیتی آموزش و پرورش تصریح کرد: باید نگرش‌ها نسبت به آموزش پرورش عوض شود و تربیت و پرورش در اولویت اول آموزش و پرورش قرار گیرد.

* متأسفانه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بایگانی شد

وزیر اسبق آموزش و پرورش با نقد عملکرد کنونی اوضاع پرورشی در مدارس، گفت: متأسفانه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بایگانی شده و نگرش‌ها به خارج از سند بنیادین هدایت شده است و زیر نظام ها در سند تحول بهانه‌ای برای تعطیلی سند تحول است.

وی با تأکید بر تغییر نگرش های مثبت به سند تحول در دولت انقلابی افزود: تغییرات مدیریتی در آموزش پرورش نشان از عدم توجه به سند تحول بنیادین است و فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان فاجعه در آموزش و پرورش است.

* لزوم تشکیل شورای عالی اقتصاد در آموزش پرورش

فرشیدی با نقد عملکرد آموزش و پرورش در وضعیت موجود جامعه با توجه به ویروس منحوس کرونا، گفت: متأسفانه به قشر فرهنگی و دانش‌آموزی کمتر توجه شد و هیچ حرکت جهادی در این زمینه انجام نشد.

وی، تحول در آموزش را در همه ابعاد خواستار شد و افزود: باید نگرش‌ها به معیشت، کرامت و عزت معلم تغییر کند و با تشکیل شورای عالی اقتصاد در آموزش پرورش به این مهم توجه شود.

* باید زمینه تحول‌خواهی و جوان‌گرایی در آموزش و پرورش فراهم شود

وزیر اسبق آموزش و پرورش، سوء استفاده از بحث مسکن  و وام معلمان را نگران‌کننده دانست و گفت: باید زمینه تحول‌خواهی و جوان‌گرایی در آموزش و پرورش با دولت انقلابی و کارآمد فراهم شود.

وی تصریح کرد: باید زمینه تحول را با الگوی مردم سالاری دینی و پشتیبانی از جوانان فراهم کنیم.

فرشیدی، رعایت اخلاق انتخاباتی را لازمه روش رقابت انقلابی دانست و اظهار کرد: عده‌ای به دنبال جار و جنجال انتخاباتی هستند و ما نباید در دام روش‌های غیر اخلاقی و رقابتی غربی بیفتیم

وی وحدت نیروهای انقلابی را مرهون خون شهدا دانست و افزود: باید قدر این فرصت را بدانیم.

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: القای مسائل انحرافی به جای مسائل اصلی جامعه از اهداف اصلی جریان غربگراست؛ باید مواظب باشیم در زمین دشمن بازی نکنیم و به حواشی‌سازی دشمنان در فضای مجازی بیشتر دقت کنیم و در این راستا وظیفه تشکل‌های انقلابی حساس و مهم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول