اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

قطعی کامل آب 100 روستا و 4 شهر چهارمحال و بختیاری در تابستان/ احتمال جیره‌بندی وجود دارد

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: تا سال گذشته تأمین آب شرب نزدیک به 100 روستا در استان با تانکر انجام می‌شد که به علت خشک‌سالی در تابستان این تعداد تا 200 روستا هم افزایش می‌یابد.

قطعی کامل آب 100 روستا و 4 شهر چهارمحال و بختیاری در تابستان/ احتمال جیره‌بندی وجود دارد

مراد محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: تا سال گذشته تأمین آب شرب نزدیک به 100 روستا در استان با تانکر انجام می‌شد که به علت خشک‌سالی در تابستان این تعداد تا 200 روستا هم افزایش می‌یابد البته پیش‌بینی‌های لازم برای آب‌رسانی سیار در این مناطق در حال انجام است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکب آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری افزود: علت این تغییر وضعیت، خشک شدن چشمه‌های فصلی و چاه‌ها است که متأسفانه این روند رو به افزایش است که شهرستان‌های لردگان، اردل، کیار، کوهرنگ، شهرکرد و شهرهای سفیددشت و فرادنبه هم مبتلا شده‌اند و با افتتاح پروژه بن-بروجن نیز این مشکل حل نخواهد شد.

100 روستا در تابستان با قطعی کامل آب مواجه می‌شوند

محمودی اظهار کرد: حدود 100 روستا و سه الی چهار شهر در تابستان سال جاری با قطعی کامل آب مواجه می‌شوند که پیش‌بینی لازم جهت تأمین تانکر و پیمانکاران انجام شده تا کاهش آب در این مناطق با آب‌رسانی سیار جبران شود.

وی ادامه داد: سرانه آب مصرفی مردم با آب لوله کشی 150 لیتر است که این سرانه در آب‌رسانی سیار به 50 لیتر کاهش می‌یابد اما عادت بد مصرف در روستاها این سرانه را به 500 لیتر رسانده است که از میانگین سرانه دنیا نیز بیشتر است.

محمودی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب تنها وظیفه تأمین آب شرب و بهداشتی را بر عهده دارد، افزود: روستائیان تأمین آب باغداری و کشاورزی را باید از جهاد کشاورزی مطالبه کنند.

وی گفت: با کاهش بارندگی در برخی نقاط استان حتماً با کمبود آب مواجه خواهیم شد که خاموشی و قطعی برق قطعاً روی قطعی آب در تابستان اثرگذار خواهد بود اما پیش‌بینی‌های لازم انجام شده که اثر قطعی را به حداقل برسانیم و قطعی آب کمترین فشار را بر مردم وارد کند.

آب کالایی قابل جبران نیست

معاون بهره‌برداری و توسعه آب استان با اشاره به اینکه از مردم می‌خواهیم موضوع آب را مدنظر قرار دهند زیراکه آب کالایی نیست که جایگزین داشته باشد، ادامه داد: مردم همانند گذشته تا سه الی چهار ماه آینده ما را یاری کنند چراکه آب اضافی که قرار است استفاده شود ذخایر نسل‌های آینده است که با درست مصرف کردن از این منابع محافظت می‌شود.

وی در پایان گفت: در تلاش هستیم آب را در مناطق خشک غیر از مناطقی که با تانکر آب‌رسانی می‌شوند جیره‌بندی کنیم تا همه مناطق از نعمت آب بهره ببرند.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول