خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: رهبر معظم انقلاب 19 اردیبهشت 1397 در دانشگاه فرهنگیان فرمودند: «جوری عمل کنید که بدنه آموزش و پرورش این سند را بخواند، بشناسد، بنیوشد، بفهمند که چه کار بنا است در آموزش و پرورش انجام بگیرد؛ سند، سند بسیار خوبی است؛ این دنبالگیری میخواهد، کار میخواهد».
بر همین اساس، حجتالاسلام والمسلمین حسین درودی معاون امور استانهای ستاد همکاریهای حوزههای علمیه و آموزش و پرورش، فاز اول آموزش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را برگزار کرد و اکنون فاز دوم آن، کلید خورده است.
حجتالاسلام والمسلمین درودی در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: در پاسخ به مطالبه رهبر معظم انقلاب پیرامون عملیاتیسازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در فاز اول سند مذکور در قالب 333 درس به صورت صوتی برای معلمان در فضای مجازی تدریس شد که با استقبال آنها همراه بود و به همین منظور مرحله دوم آموزشها را شروع کردیم.
وی به اهداف فاز دوم تدریس اشاره کرد و افزود: با توجه به برخی انتقادات کارشناسی شده و سازنده، مقرر شد که سبک تشریح و تدریس حدالامکان پاسخگوی مقتضیات علمی و منویات مورد نیاز مجریان کادر آموزشی برای یک اجرای خوب در مدرسه باشد.
معاون امور استانهای ستاد همکاریهای حوزههای علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به محتوای تدریس مبانی سند و راهکارها، اظهار کرد: کتاب 450 صفحهای مبانی و همچنین کتابچه 36 صفحهای راهکارهای 131گانه با رویکرد ترمیمی برای کلاس درس طراحی شده است و برای هر درس متن سند به عنوان منبع معرفی شده که در هر جلسه با آرایش آیه قرآن جهت غنیسازی متن سند به همراه تفاسیر تربیتی ارائه میشود.
وی افزود: در آموزشها، آموزهها و روایتهای تربیتی و ارزشهای انقلاب اسلامی از بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب، شهدا و دیگر نخبگان نظام تعلیم و تربیت اسلامی بهره برده میشود.
حجتالاسلام والمسلمین درودی بر بهروز بودن محتویات دروس تأکید کرد و گفت: در هر جلسه درسی، اهتمام بر آن است که آخرین نظرات حول تعلیم و تربیت را در نظر داشته و با توجه به نیازهای فردی و جمعی مربی و متربی در آموزشگاه با محتویات مناسب و مهارتهای لازم، و هچنین ابزارهای آموزشی قابل کاربست جهت اقناع عطش فطری دانشآموز برای تحول مد نظر ارزشهای انقلاب اسلامی باشد.
وی با تأکید بر کاربردی بودن دروس، افزود: در هر جلسه تدریس سند، رویکرد نظر پژوهی ارائه دروس بر آن است که آسیبهای موجود فعلی و بالقوه در آینده دانشآموزان، محور ارکان دروس قرار داده شود، تا مباحث و معارف از حالت آرمانی و عرشی خارج شده و به صورت کاربردی در اختیار جامعه هدف قرار داده شود.
معاون امور استانهای ستاد همکاریهای حوزههای علمیه و آموزش و پرورش تصریح کرد: در هر جلسه، الگوی تدریس به سبکی تحقیق و پژوهش شده است که چشم نوازی آموزشی باعث انگیزه پیگیری دروس و بازخورددهی آن، و همچنین قابلیت ارائه برای نشستهای آموزشی و برشهای استانی و شهرستانی را دارا باشد.
انتهای پیام/