اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

ارائه 333 درس درباره سند تحول آموزش و پرورش/ فاز دوم آموزش‌ها کلید خورد

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: در پاسخ به مطالبه رهبر معظم انقلاب پیرامون عملیاتی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در فاز اول، این سند در قالب 333 درس به صورت صوتی برای معلمان در فضای مجازی تدریس شد.

ارائه 333 درس درباره سند تحول آموزش و پرورش/ فاز دوم آموزش‌ها کلید خورد

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: رهبر معظم انقلاب 19 اردیبهشت 1397 در دانشگاه فرهنگیان فرمودند: «جوری عمل کنید که بدنه‌ آموزش و پرورش این سند را بخواند، بشناسد، بنیوشد، بفهمند که چه کار بنا است در آموزش و پرورش انجام بگیرد؛ سند، سند بسیار خوبی است؛ این دنبال‌گیری می‌خواهد، کار می‌خواهد».

بر همین اساس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین درودی معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، فاز اول آموزش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را برگزار کرد و اکنون فاز دوم آن، کلید خورده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین درودی در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: در پاسخ به مطالبه رهبر معظم انقلاب پیرامون عملیاتی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در فاز اول سند مذکور در قالب 333 درس به صورت صوتی برای معلمان در فضای مجازی تدریس شد که با استقبال آنها همراه بود و به همین منظور مرحله دوم آموزش‌ها را شروع کردیم.

وی به اهداف فاز دوم تدریس اشاره کرد و افزود: با توجه به برخی انتقادات کارشناسی شده و سازنده، مقرر شد که سبک تشریح و تدریس حدالامکان پاسخگوی مقتضیات علمی و منویات مورد نیاز مجریان کادر آموزشی برای یک اجرای خوب در مدرسه باشد. 

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به محتوای تدریس مبانی سند و راهکارها، اظهار کرد: کتاب 450 صفحه‌ای مبانی و همچنین کتابچه 36 صفحه‌ای راهکارهای 131گانه با رویکرد ترمیمی برای کلاس درس طراحی شده است و برای هر درس متن سند به عنوان منبع معرفی شده که در هر جلسه با آرایش آیه قرآن جهت غنی‌سازی متن سند به همراه تفاسیر تربیتی ارائه می‌شود.

وی افزود: در آموزش‌ها، آموزه‌ها و روایت‌های تربیتی و ارزش‌های انقلاب اسلامی از بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب، شهدا و دیگر نخبگان نظام تعلیم و تربیت اسلامی بهره برده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین درودی بر به‌روز بودن محتویات دروس تأکید کرد و گفت: در هر جلسه درسی، اهتمام بر آن است که آخرین نظرات حول تعلیم و تربیت را در نظر داشته و با توجه به نیازهای فردی و جمعی مربی و متربی در آموزشگاه با محتویات مناسب و مهارت‌های لازم، و هچنین ابزارهای آموزشی  قابل کاربست جهت اقناع عطش فطری دانش‌آموز برای تحول مد نظر ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد.

وی با تأکید بر کاربردی بودن دروس، افزود: در هر جلسه تدریس سند، رویکرد  نظر پژوهی ارائه دروس بر آن است که آسیب‌های موجود فعلی و بالقوه در آینده دانش‌آموزان، محور ارکان دروس قرار داده شود، تا مباحث و معارف از حالت آرمانی و عرشی خارج شده و به صورت کاربردی در اختیار جامعه هدف قرار داده شود.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تصریح کرد: در هر جلسه، الگوی تدریس به سبکی تحقیق و پژوهش شده است که چشم نوازی آموزشی باعث انگیزه پیگیری دروس و بازخورددهی آن، و همچنین  قابلیت ارائه برای نشست‌های آموزشی و برش‌های استانی و شهرستانی را دارا باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول