اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بایدها و نبایدهای انتخاباتی در فضای مجازی/ ورود به حریم خصوصی و تخریب کاندیداها ممنوع است

جلسه هم‌اندیشی تعدادی از مسؤولان چهارمحال و بختیاری با فعالان فضای مجازی برگزار و بر رعایت قانون و اخلاق در ایام انتخابات و حمایت از کاندیداها در فضای مجازی تاکید شد.

بایدها و نبایدهای انتخاباتی در فضای مجازی/ ورود به حریم خصوصی و تخریب کاندیداها ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد ظهر امروز جلسه هم‌اندیشی تعدادی از مسؤولان چهارمحال و بختیاری با فعالان فضای مجازی در محل فرهنگسرای شهرکرد پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس پلیس فتا، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، رئیس دفتر سیاسی استانداری و رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در استان حضور داشتند.

ابراهیم شریفی در این جلسه گفت: فرهنگ و ارشاد پیش از این در خصوص فضای مجازی هیچ برنامه‌ای نداشته اما اکنون مدیریتی تحت عنوان فضای مجازی با مسئولیت ناصر دانشگر در این اداره‌کل ایجاد شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر رعایت موازین و عدم تخریب اشخاص در فضای مجازی در ایام انتخابات اظهار داشت: در کنار کار در زمینه انتخابات نباید مسئله شیوع ویروس کرونا فراموش شود و در کنار اخبار انتخاباتی باید به موضوعات مربوط به این بیماری هم پرداخته شود.

 تخریب افراد در فضای مجازی بیشترین نگرانی پلیس فتای استان

در ادامه مرتضی عسگری گفت: بیشترین تخلف انتخاباتی که نگران آن هستیم تخریب افراد در فضای مجازی و ورود به زندگی شخصی و حریم خصوصی آن‌ها است.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری ادامه داد: رویکرد پلیس فتا به هیچ عنوان برخورد سلبی و تند با کانال‌های مجازی نبوده و از اصلی‌ترین برنامه‌های پلیس فتا حمایت از کانال‌ها و پیج‌های مجازی است که در این راستا خواهشمندیم به طور مستمر جلسات هم‌اندیشی برگزار شود تا از نظرات استفاده کنیم.

کسی حق تهدید، ارعاب و یا اعمال فشار برای رای دادن یا ندادن کسی را ندارد

سید محمد موسوی نیز در ادامه گفت: در حال حاضر در کشور اسلامی ایران دموکراسی حاکم است و کسی حق تهدید، ارعاب و یا اعمال فشار برای رای دادن یا ندادن کسی را ندارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ایجاد اخلال در برگزاری انتخابات در قانون جرم تلقی شده که از مصادیق آن تشویق به عدم حضور در انتخابات یا ارعاب و اعمال فشار بر روی افرادی که قصد حضور دارند است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله مصادیق دیگر تخلفات انتخاباتی می‌توان به حمایت‌های غیرمستند، تهدید، افترا و تبلیغ موضوعات خلاف واقع اشاره کرد که دستگاه قضایی با جدیت با متخلفان برخورد قانونی خواهد داشت.

انتهای پیام/68033

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول