اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

سی‌دی‌سی: عوارض واکسن کرونای چین بسیار ناچیز است

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین اعلام کرد: میزان عوارض جانبی جدی واکسن‌های کووید ۱۹ در چین بسیار کم است و فواید واکسیناسیون بسیار بیشتر از خطرات آن است.

سی‌دی‌سی: عوارض واکسن کرونای چین بسیار ناچیز است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین (CDC) اعلام کرد، میزان عوارض جانبی جدی واکسن‌های کووید ۱۹ در چین بسیار کم است و فواید واکسیناسیون بسیار بیشتر از خطرات آن است.

آمار CDC نشان داد: ۳۱۴۳۴ مورد عارضه جانبی از ۱۵ دسامبر سال ۲۰۲۰ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۱ ( از سه‌شنبه ۲۵ آذر سال ۹۹ تا جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) در سرزمین اصلی چین پس از تجویز ۲۶۵ میلیون دز واکسن کووید ۱۹  با میزان ۱۱.۸۶ در ۱۰۰ دز گزارش شده است.

در میان واکنش‌های جانبی، واکنش‌های طبیعی مانند تب و تورم ۸۲.۹۶ درصد، یا ۸۴/۹ در هر ۱۰۰ هزار دز و واکنش‌های غیرعادی مانند بثورات آلرژیک با ۱۷.۰۴ درصد، یا ۲.۰۲ در هر ۱۰۰ هزار دز گزارش شده است.

CDC گفت: در مجموع ۱۸۸ مورد از عوارض جانبی شدید با بروز ۰.۰۷ در ۱۰۰ هزار دز گزارش شده است که به معنی بسیار نادر است.

این گزارش اشاره کرد که میزان واکنش‌های جانبی واکسن‌های کووید ۱۹ تولید شده در چین کمتر از متوسط ​​میزان واکنش‌های جانبی به سایر واکسن‌های چینی است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین گفت: برخی از کشورها نیز از نظارت بر عوارض جانبی پس از  تزریق واکسن خبر داده‌اند که بیشتر آنها نیز علائم سیستمیک مانند درد در بازو، تب، سردرد، اسهال، خستگی و درد اندام است. واکنش‌های جانبی شدید مانند واکنش‌های شدید آلرژیک احتمالاً مربوط به واکسن ارزیابی شده‌اند، در حالی که سایر موارد در حال بررسی و مطالعه هستند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول