اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

واکسیناسیون با واکسن سه دزی چین آغاز شد

چین که به تازگی واکسن «ZF۲۰۰۱» را برای استفاده اضطراری تصویب کرده استفاده از این واکسن را در پکن نیز آغاز کرده و بدین ترتیب واکسیناسیون با واکسن سه دزی به طور رسمی آغاز شده است.

واکسیناسیون با واکسن سه دزی چین آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، واکسن جدید چین  که به طور مشترک توسط انستیتوی میکروبیولوژی آکادمی علوم چین (IMCAS) و موسسه «Anhui Zhifei Longcom Biopharmaceutical» ساخته شده اکنون در پکن موجود است و تزریق آن در پایتخت این کشور آغاز شده است.

محققان این موسسه از روز پنجشنبه نخستین دز این واکسن را دریافت کردند؛ واکسن جدید چین که نوترکیب است برای تولید گسترده به آزمایشگاه‌ها و کارخانه‌های سطح بالای بیولوژیکی نیاز ندارد و می‌تواند نیازهای تولید بالا را برآورده و به توزیع عادلانه واکسن در سطح جهان کمک کند.

چین در ۱۰ مارس ( اواخر اسفندماه) مجاز به استفاده اضطراری از این واکسن که «ZF۲۰۰۱» نام دارد شد و از آن زمان مردم بسیاری از استان‌ها از جمله آنهویی و هوبئی این واکسن را دریافت کرده‌اند. طبق گفته موسسه سازنده آن، در تاریخ ۳ مه (۲۷ روز پیش)، اولین گروه واکسن از خط تولید در پکن خارج شد.

نتایج آزمایشات فاز دوم بالینی که افراد ۱۸ تا ۵۹ ساله را تحت بررسی قرار داده، نشان می‌دهد که ۸۳ درصد از شرکت کنندگان پس از دو دز واکسن، آنتی بادی خنثی و ۹۷ درصد پس از سه دز، آنتی بادی خنثی تولید کرده‌اند.

آزمایشات مرحله اولیه  که در بین افراد ۶۰ سال به بالا انجام شده نیز نشان می‌دهد که میزان تبدیل  آنتی بادی‌های خنثی کننده پس از سه دز به ۹۵ درصد رسیده و هیچ واکنش جانبی جدی در رابطه با واکسیناسیون وجود ندارد.

این موسسه در بیانیه‌ای اعلام کرد، سطح آنتی بادی‌های خنثی کننده استخراج شده توسط واکسن با سایر واکسن های پروتئین نوترکیب کووید ۱۹ و واکسن mRNA در سطح جهانی قابل مقایسه است.

سازنده این واکسن گفت: این واکسن ایمن است و شرایط آسان‌تر آن برای تولید در مقیاس وسیع قیمت مناسب آن را به دنبال دارد، ضمن اینکه شرایط حمل و نقل آن نیز آسان است.

دای لیانپان، یکی از اعضای تیم تولید واکسن و یکی از محققان این موسسه گفت: فناوری واکسن نوترکیب بالغ است و برای واکسن‌های بیماری‌های مختلفی مانند هپاتیت B و زونا استفاده شده است.

فاصله زمانی توصیه شده بین دزهای واکسن یک ماه است.

دای با بیان اینکه واکسن نوترکیب می‌تواند پاسخ‌های ایمنی قوی تری ایجاد کند، گفت: «دو دز می تواند سطح آنتی بادی خنثی را کمی کمتر از بیماران بهبود یافته تولید کند، اما سه دز باعث افزایش دو برابر سطح و اثر ایمنی طولانی‌تر می‌شود».

محققان واکسن کووید ۱۹ را در برابر سوی‌ای که برای اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شد آزمایش کردند و دریافتند که اثر ایمنی اندکی کاهش می‌یابد اما سطح آنتی بادی بیشتر موثر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول