اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

تولید ۱۰ تن پیله کرم ابریشم در جاجرم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم گفت: تعداد ۳۵۰ جعبه تخم نوغان از ابتدای سال به افراد تحویل شد و انتظار می رود ۱۰ تن پیله کرم ابریشم در یک دوره ۴۵ روزه تولید و به بازار عرضه شود.

تولید ۱۰ تن پیله کرم ابریشم  در جاجرم

ابوالفضل عباسیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جاجرم ، اظهار کرد: شهرستان جاجرم قدمت دیرینه ای در صنعت تولید نوغان در استان داشته و روستا های کلاته ترکها، قلی، کرف و بعض از روستاهای سنخواست چندین سال است در این صنعت فعالیت دارند

وی گفت: در دو سال گذشته از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، تعداد ۳۰ هزار اصله نهال توت خریداری و همچنین تعداد ۷۰ تلنبار کرم ابریشم برای متقاضیان ساخته شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم ادامه داد: مدیریت جهاد کشاورزی جهت ترویج نوغانداری تعدادی جعبه نوغان را در بخش شوقان و مرکزی توزیع کرد تا سایر افراد در این زمینه فعالیت داشته باشند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۳۵۰ جعبه تخم نوغان از ابتدای سال به افراد تحویل شد و انتظار می رود از این مقدار ۱۰ تن پیله کرم ابریشم در یک دوره ۴۵ روزه تولید و به بازار عرضه شود.

ابوالفضل عباسیان ابراز داشت: در حال حاضر قیمت هرکیلو پیله کرم ابریشم درجه یک ۱۳۰ هزار تومان است اما  یکی از مشکلات تولید و اشتغال این حرفه کمبود درختان توت نوغان است که لازم است باغداران در این زمینه نیز سرمایه گذاری نمایند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول