اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تولید برق آبی و گازی کشور کاهش داشته است/ لزوم اطلاع‌رسانی دقیق به مردم

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون از خشکسالی و عدم امکان تولید برق کافی از سوخت گاز به عنوان دلایل قطعی‌های اخیر خبر داد.

تولید برق آبی و گازی کشور کاهش داشته است/ لزوم اطلاع‌رسانی دقیق به مردم

ابوالفضل ابوترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون مسأله قطعی برق اظهار داشت: ما در بحث برق وابستگی شدیدی به آب داریم، تولید برق در کشور از دو مرجع است، یکی مرجع سدها است که به دلیل خشکسالی در حال حاضر نیروگاه‌های آبی ما نمی‌توانند تولید آنچنان داشته باشند.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون ادامه داد: مرجع دیگر هم از سوخت گاز است که آن هم طبیعتاً نمی‌تواند تولید آنچنانی داشته باشد بنابراین کمبود شدید برق داریم که به جهت خشکسالی‌های اخیر است.

وی با اشاره به سابقه این مسأله تصریح کرد: البته در دهه و چند سال اخیر این بار دوم است که آب سدهای ما کم شده و تولید برق نمی‌توانیم داشته باشیم.

لزوم دقت دستگاه‌های مربوطه در مبارزه با ماینرهای تولید بیت‌کوین قاچاق

ابوترابی به استخراج غیرقانونی بیت‌کوین نیز اشاره داشت و افزود: البته مورد جدید هم  ماینرهای تولید بیت‌کوین است به این عوامل اضافه شده و مصرف آن فوق‌العاده بالا است؛ همچنین دستگاه‌های مربوطه باید بیشتر در مبارزه با ماینرهای تولید بیت‌کوین قاچاق دقت و تلاش کنند.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون گفت: همچنین میزان مصرف برق ما نیز جزو بالاترین‌ها در دنیا است و در اسراف در همه زمینه‌ها از جمله برق جزو صدرنشین‌ها در آمارهای جهانی هستیم که باید بهینه مصرف کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اداره برق هم باید در برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی بهتر عمل می‌کرد و اطلاع‌رسانی از قبل‌ می‌داشت، اداره برق هم یک بی‌نظمی در این زمینه به وجود آورد که انتقاد مردم نسبت به این بی‌نظمی به‌حق است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ص۲۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول