اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افزایش ناگهانی مصرف برق وجود ماینر را نشان می‌دهد/مصرف برق یک ماینر با 5 خانه برابری می‌کند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هر گونه افزایش ناگهانی مصرف برق و هزینه برق مصرفی در یک دوره احتمال وجود ماینر در محل را نشان می‌دهد و نیاز است اطلاع‌رسانی انجام شود.

افزایش ناگهانی مصرف برق وجود ماینر را نشان می‌دهد/مصرف برق یک ماینر با 5 خانه برابری می‌کند

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به افزایش مصرف برق در فروردین ماه امسال اظهار داشت: برای عبور از تابستان طرح مدیریت مصرف بهینه برق در تابستان تدوین و ابلاغ شد بر این اساس همه بخش‌ها مکلف شدند کاهش ۹۰ درصدی مصرف انرژی در ساعات تعطیلی و کاهش ۵۰ درصدی مصرف انرژی در طول روز را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تعیین برچسب انرژی در همه ادارات باید انجام شود، افزود: در راستای مصرف بهینه برق مدیر انرژی در همه ادارات باید ایجاد شود و آموزش‌های لازم در این زمینه به افراد داده شود.

وی با تأکید بر برخورد با افرادی که غیرمجاز برای استخراج رمزارز اقدام می‌کنند، گفت: شرکت‌های برق مکلف شدند، افراد متخلف را که به صورت غیرمجاز از شبکه برق و یا داشتن انشعاب برق مجاز شبکه برق بدون داشتن مجوز معتبر اقدام به استخراج رمز ارز می‌کنند را شناسایی و با قطع جریان برق نسبت به اخذ هزینه برق مصرفی اقدام کنند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه ماینرها در یک ساعت ۱۳۵۰ وات و در ۲۴ ساعت به میزان ۳۲.۴ کیلووات ساعت و در ماه هزار وات ساعت برق مصرف می‌کنند، بیان کرد: با در نظر گرفتن ۲۰۰ کیلووات ساعت الگوی مصرف خانگی یک ماینر در ماه به میزان ۵ خانه برق مصرف می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود در زمان خرید و فروش خانه و یا اجاره املاک مسکونی یا تجاری که دارای انشعاب برق هستند، طی اخذ تسویه حساب کتبی از شرکت برق از صحت تجهیزات اندازه‌گیری موجود در محل و عدم استفاده انشعاب موجود برای استخراج رمزارز اطمینان حاصل شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه در صورت اطلاع از محلی که استخراج رمزارز حاصل کرده است برای پایداری شبکه به شماره تلفن ۱۵۲۱ اداره برق اعلام شود، عنوان کرد: پاسخگویی به موارد حقوقی با مالک انشعاب است، بنابراین مالکان می‌توانند برای اطمینان از وجود هر گونه دستگاه استخراج ماینر در هر لحظه با تقاضای تست لوازم اندازه‌گیری برق اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه هر گونه افزایش ناگهانی مصرف برق و هزینه برق مصرفی در یک دوره  احتمال وجود ماینر در محل را نشان می‌دهد و نیاز است اطلاع‌رسانی انجام شود، ادامه داد: جلسه هماهنگی بین مخابرات و شرکت برق تشکیل و مقرر شد که با متخلفان برخورد شود و کاهش روشنایی پارک‌ها و معابر ابلاغ شد.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه صنوف و صنعت باید در راستای مصرف بهینه برق اقدام کنند، خاطرنشان کرد: شهرک رمزارز در فریدون‌ مجاز است و زیر نظر اداره برق فعالیت می‌کند و مشکل خاصی ندارد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول