اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

نفوذ سودجویان به امتحان مجازی دانشجویان!

رئیس دانشگاه آزاد تهران مرکز گفت: برخی سودجویان در شرایط کرونا اعلام می‌کنند که حاضرند به جای دانشجو در آزمون مجازی شرکت کرده و در ازای آن مبلغی دریافت کنند.

نفوذ سودجویان به امتحان مجازی دانشجویان!

سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد تهران مرکز در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره منویات رهبر معظم انقلاب و ابراز نگرانی ایشان از افت یادگیری دانشجویان در پی آموزش مجازی، اظهار کرد: بروز کرونا در همه زمینه‌ها از اجتماعی گرفته تا آموزشی، آسیب‌هایی جدی به کشور وارد کرده و این واقعیتی غیرقابل انکار است.

وی افزود: افت یادگیری دانشجویان، یکی از معضلات برگزاری مجازی کلاس‌های آموزشی است که به واسطه شیوع کرونا با آن مواجه شدیم؛ اما به مرور که اساتید و دانشجویان در این بستر فعالیت داشتند، از میزان این افت به نسبت اوایل شیوع ویروس کاسته شد.

آقامیری ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد دانشجویان برخی دانشگاه ها بسیار زیاد است، اساتید این مراکز دانشگاهی از قدرت کافی برای ارزیابی دقیق سطح یادگیری دانشجویان برخوردار نیستند و این عدم کنترل باعث افت آموزشی در این ایام شده است.

*لزوم ارتقای سامانه‌های آموزش الکترونیک

رئیس دانشگاه آزاد تهران مرکز گفت: برای مهار افت آموزشی لازم است که کلاس‌ها به صورت حضوری-مجازی برگزار شوند و با انجام دسته‌بندی‌هایی، دانشجویان به صورت همزمان در کلاس‌های حضوری و مجازی شرکت کنند به این نحو که نیمی از دانشجویان هر کلاس در روز و ساعتی مشخص در دانشگاه حاضر شوند و مابقی آنها در کلاس، حضور مجازی داشته باشند.

وی ادامه داد: از طرفی، برای بالا بردن کیفیت آموزش و آزمون مجازی نیاز است که سطح سامانه های آموزش الکترونیک دانشگاهی از نظر نرم افزاری و سخت افزاری ارتقا یابند.

آقامیری بیان کرد: علاوه بر آن، برخی افراد سوءاستفاده‌گر در این شرایط با صدور اطلاعیه های رسمی اعلام می‌کنند که حاضرند به جای دانشجو در آزمون مجازی شرکت و در ازای آن مبلغی دریافت کنند؛ این مسأله در حال حاضر به بحرانی جدی برای آموزش تبدیل شده و نیاز به رسیدگی دارد.

وی یادآور شد: آزمون‌های پایانی ترم دوم تحصیلی 1400-1399 دانشگاه آزاد تهران مرکز به شکل مجازی برگزار می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول