اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

پیش‌بینی برنامه‌های جانبی برای آموزش مجازی/ دلیل افت یادگیری در شرایط کرونا

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: هر چند که اساتید و دانشجویان، زحمات بسیاری برای برگزاری بی‌نقص کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی کشیده‌اند اما به دلیل تغییر یکباره شیوه برگزاری این دوره‌ها، شاهد افت یادگیری بوده‌ایم.

پیش‌بینی برنامه‌های جانبی برای آموزش مجازی/ دلیل افت یادگیری در شرایط کرونا

غلامرضا گودرزی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره منویات رهبر معظم انقلاب و ابراز نگرانی ایشان از افت یادگیری دانشجویان در پی آموزش مجازی، اظهار کرد: صحبت های اخیر مقام معظم رهبری پیرامون افت یادگیری در دوران شیوع ویروس کرونا که ناشی از برگزاری مجازی کلاس‌هاست، کاملاً دقیق و کارشناسی بوده و منکر آن نیستیم.

وی افزود: هر چند که اساتید و دانشجویان زحمات بسیاری برای برگزاری بی‌نقص کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی کشیده‌اند اما ناخودآگاه به دلیل تغییر یکباره شیوه برگزاری این دوره‌ها، شاهد افت یادگیری بوده‌ایم و این امری طبیعی است و در هر دانشگاه و مرکز آموزشی با توجه به اینکه چه مقدار روی بحث آموزش مجازی سرمایه‌گذاری شده و از چه نرم‌افزاری به این منظور استفاده شده، درصد این افت کاهش و افزایش پیدا می‌کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: در دانشگاه امام صادق(ع) با توجه به اینکه یکسری برنامه‌های جانبی در کنار آموزش مجازی برای دانشجویان تدارک دیده‌ایم، افت یادگیری و آموزش در شرایط فعلی به نسبت سایر دانشگاه‌ها بسیار کمتر بوده است.

گودرزی با اشاره به موضوع جلوگیری از تقلب در آزمون‌های مجازی، گفت: متأسفانه از زمانی که آزمون‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شوند، برخی دانشجویان کانال‌هایی را برای انجام تقلب در امتحانات راه‌اندازی کرده‌اند و عده‌ای افراد سودجو (استاد نما یا معلم نما) هم به این کانال‌ها دامن زده‌اند اما در دانشگاه امام صادق (ع) به خوبی توانسته‌ایم بحث تقلب در آزمون‌های مجازی را کنترل کنیم.

وی در خصوص شیوه برگزاری آزمون‌های پایانی ترم دوم تحصیلی 1400-1399 دانشگاه امام صادق (ع)، خاطرنشان کرد: امتحانات پایانی این ترم به صورت مجازی برگزار می شوند و اساتید سعی دارند با استفاده از روش‌های ارزیابی متنوع در برگزاری مجازی آزمون‌ها، از صحت امتحانات مطمئن شوند تا دانشجویان از این جهت کمتر آسیب ببینند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول